Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
48an mellan VM-8ans lift och Rödkullen = Hur svår för barn?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pd" data-source="post: 1212332" data-attributes="member: 161297"><p>Njae, det är faktiskt ingen fara att ta sig tillbaka tycker jag. Nedersta delen av Gästrappet blir förvisso uppkört lagom till att lifterna öppnar, men håller man sig längs med vänstra kanten efter tunneln och tar det lugnt så går det fint även med barn. Där är lutningen inte värre än en blå backe. Se bara till att barnen inte stannar upp direkt efter tunneln eller får för sig att skrådda rakt över Gästrappet.</p><p></p><p>Nu har ju TS bil för fallet att åttan står still men annars så går bussen vidare till Rödkullen direkt efter Kabin. Dock skall man vara medveten om att man kliver på sist på byslingan så risk finns för att bussen är full. I synnerhet på förmiddagen när alla skall ut i systemet.</p><p></p><p>Tråkigt att du hade otur med vädret [USER=161561]@KarinLager[/USER]. Har bott på Nya Lunds eller Fjällbyn massor av gånger och tycker att det är en bra utgångspunkt för att smidigt kunna komma ut så tidigt som möjligt och åka så länge som möjligt om man inte har bil. Så här års blir dagen 8,5 timma istället för 5,5. De dagar då det blåser grävling står oftast även övriga stolliftar still så då blir det ändå ingen åkning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pd, post: 1212332, member: 161297"] Njae, det är faktiskt ingen fara att ta sig tillbaka tycker jag. Nedersta delen av Gästrappet blir förvisso uppkört lagom till att lifterna öppnar, men håller man sig längs med vänstra kanten efter tunneln och tar det lugnt så går det fint även med barn. Där är lutningen inte värre än en blå backe. Se bara till att barnen inte stannar upp direkt efter tunneln eller får för sig att skrådda rakt över Gästrappet. Nu har ju TS bil för fallet att åttan står still men annars så går bussen vidare till Rödkullen direkt efter Kabin. Dock skall man vara medveten om att man kliver på sist på byslingan så risk finns för att bussen är full. I synnerhet på förmiddagen när alla skall ut i systemet. Tråkigt att du hade otur med vädret [USER=161561]@KarinLager[/USER]. Har bott på Nya Lunds eller Fjällbyn massor av gånger och tycker att det är en bra utgångspunkt för att smidigt kunna komma ut så tidigt som möjligt och åka så länge som möjligt om man inte har bil. Så här års blir dagen 8,5 timma istället för 5,5. De dagar då det blåser grävling står oftast även övriga stolliftar still så då blir det ändå ingen åkning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
48an mellan VM-8ans lift och Rödkullen = Hur svår för barn?
Tillbaka
Topp