Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
4frnt hoji längd (igen)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 1047487" data-attributes="member: 59831"><p>Finns inte en tvekan om 187 tycker jag. Jag hade beslutångest som fan mellan längderna och jag är 187cm/80 kg. Dock tog jag 187 cm då jag primärt vill ha en grym allround turskida. Men med din vikt och längd kommer du flyta som en kork, droppa stabilt och kunna kötta fart utan problem. Tailen är ju så pass lång iom ingen twintip samt relativt central stance. Jag är enbart lite missnöjd vid djupare snö och mach2, men jag är ju också större än dig, dessutom skidan monterad +15 mm.</p><p></p><p>Hade du kört 195 hade det typ enbart gynnat dig när du vill elva face i mach2 i dunderdjupt. Du hade fått kämpa rejält vid tajta colouirer samt när du ska lappkasta dina plank uppför brantfacet.</p><p></p><p>Det är ibland en omotiverad hets till för långa plank på svenska skidåkare. Ibland enbart för att det uppfattas som att man är av de bättre virket när man står där i gondolen med sina lagg med hakan strax ovanför tådelen på sina duke. Men det är klart, ska du aldrig resa med skidorna, aldrig tura, aldrig köra tajt trixig dödsterräng samt inte har något emot en säg 10% viktökning så kan man ju absolut lassa på extra mycket längd.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 1047487, member: 59831"] Finns inte en tvekan om 187 tycker jag. Jag hade beslutångest som fan mellan längderna och jag är 187cm/80 kg. Dock tog jag 187 cm då jag primärt vill ha en grym allround turskida. Men med din vikt och längd kommer du flyta som en kork, droppa stabilt och kunna kötta fart utan problem. Tailen är ju så pass lång iom ingen twintip samt relativt central stance. Jag är enbart lite missnöjd vid djupare snö och mach2, men jag är ju också större än dig, dessutom skidan monterad +15 mm. Hade du kört 195 hade det typ enbart gynnat dig när du vill elva face i mach2 i dunderdjupt. Du hade fått kämpa rejält vid tajta colouirer samt när du ska lappkasta dina plank uppför brantfacet. Det är ibland en omotiverad hets till för långa plank på svenska skidåkare. Ibland enbart för att det uppfattas som att man är av de bättre virket när man står där i gondolen med sina lagg med hakan strax ovanför tådelen på sina duke. Men det är klart, ska du aldrig resa med skidorna, aldrig tura, aldrig köra tajt trixig dödsterräng samt inte har något emot en säg 10% viktökning så kan man ju absolut lassa på extra mycket längd. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
4frnt hoji längd (igen)
Tillbaka
Topp