Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
4Frnt Hoji Längd?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kgis" data-source="post: 1045838" data-attributes="member: 63920"><p>Har själv slagit till på ett par inför kommande säsongen, riktigt sugen att få testa dom! Har satt en dynafit-bindning på och kommer använda dom nästan uteslutande till turåkning. Valde 187 cm, mycket för att få dom hyfsat smidiga vid turande men känner väl inte heller att jag behöver 195or. Är själv 173 cm/77 kg, tänk på att det som spelar roll är din vikt, teknik och styrka i benen. Din längd har ingen betydelse för val av skidlängd. Samtidigt ska ju Hoji vara en lättåkt skida eftersom den är fullrockad upplevs den kortare och smidigare än den egentligen är, så 195or kan säkert funka men på 65 kg skulle jag helt klart luta mer åt 187or. Kan ju även tillägga att det jag har läst om skidan är att en hel del verkar vara tveksamma till beteendet på hårdare och uppkörd snö, kan ju eventuellt vara läge att kolla på en skida med lite spann om du har tänkt ha den som enda skida.</p><p></p><p>Om jag var du skulle jag välja 187or, om än skidan är fullrockad tror jag 195orna kommer kännas stora för dig om du inte är en väldigt duktig skidåkare. Var ärlig med vad du vill ha ut av skidorna och vad du vinner och förlorar med dom olika längderna så ska du nog komma fram till ett bra beslut!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kgis, post: 1045838, member: 63920"] Har själv slagit till på ett par inför kommande säsongen, riktigt sugen att få testa dom! Har satt en dynafit-bindning på och kommer använda dom nästan uteslutande till turåkning. Valde 187 cm, mycket för att få dom hyfsat smidiga vid turande men känner väl inte heller att jag behöver 195or. Är själv 173 cm/77 kg, tänk på att det som spelar roll är din vikt, teknik och styrka i benen. Din längd har ingen betydelse för val av skidlängd. Samtidigt ska ju Hoji vara en lättåkt skida eftersom den är fullrockad upplevs den kortare och smidigare än den egentligen är, så 195or kan säkert funka men på 65 kg skulle jag helt klart luta mer åt 187or. Kan ju även tillägga att det jag har läst om skidan är att en hel del verkar vara tveksamma till beteendet på hårdare och uppkörd snö, kan ju eventuellt vara läge att kolla på en skida med lite spann om du har tänkt ha den som enda skida. Om jag var du skulle jag välja 187or, om än skidan är fullrockad tror jag 195orna kommer kännas stora för dig om du inte är en väldigt duktig skidåkare. Var ärlig med vad du vill ha ut av skidorna och vad du vinner och förlorar med dom olika längderna så ska du nog komma fram till ett bra beslut! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
4Frnt Hoji Längd?
Tillbaka
Topp