Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
4Frnt Hoji Längd?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 1045881" data-attributes="member: 59831"><p>Hade inte tvekat en sekund på 187 cm med din vikt och längd. </p><p>Jag själv kör 187 cm och är 187/80kg. Kör dom 15 mm framför rek med dynafit. Det är enbart när det är riktigt djupt (typ över 30 fluff) som jag önskade att jag tagit 195 cm då med min åkstil ibland får tipdive vid djupare snö och mkt fart. </p><p>Jag tog 187 cm pga. av att jag ville ha en lättare och smidigare skida vid turande samt trixig tajt terräng, men med din vikt samt längd vinner du knappast mkt på den längsta.</p><p></p><p>Tänk också på att skidan inte ha någon twintip, så om du skulle jämföra med andra skidor i 195 längd med mer uttalad twin så är dessa jävligt mkt längre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 1045881, member: 59831"] Hade inte tvekat en sekund på 187 cm med din vikt och längd. Jag själv kör 187 cm och är 187/80kg. Kör dom 15 mm framför rek med dynafit. Det är enbart när det är riktigt djupt (typ över 30 fluff) som jag önskade att jag tagit 195 cm då med min åkstil ibland får tipdive vid djupare snö och mkt fart. Jag tog 187 cm pga. av att jag ville ha en lättare och smidigare skida vid turande samt trixig tajt terräng, men med din vikt samt längd vinner du knappast mkt på den längsta. Tänk också på att skidan inte ha någon twintip, så om du skulle jämföra med andra skidor i 195 längd med mer uttalad twin så är dessa jävligt mkt längre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
4Frnt Hoji Längd?
Tillbaka
Topp