Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
4FRNT, Ross BC eller Karma?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 206019" data-attributes="member: 46762"><p>Om man är runt 170 lång och väger runt 70 kan man ta 178:an som allroundskida. Jag körde den förra vintern och var mycket nöjd! Vägde 69-72kg och är 174 lång. Jag körde mina bakmonterade vilken är att rekomendera om man inte skall landa switch i puder, de funkar bra i parken ändå... Är man 175 och längre eller väger mer än 75 kg så är det 185 som man skall om man vill kunna åka allt. Jag kommer själv antagligen köpa 185 i år, bara för att jag vill ha "mer" skida... BC:n funkar bra i parken om man kan jibba, är man helt ny är det ju inte kul med så pass stora skidor, men kan man redan grundsnurrarna så blir det ju bara snyggare med lite mera ytan under fötterna. Tänk PK i JOI. </p><p></p><p>Karman är en ruggig allround- och parkskida, men jag tycker den är lite för styv för att vara en puderskida...</p><p></p><p>MSP:n, ja vad ska man säga. Har inte kört på den, och tror att det är ett bättre val med Karma eller BC...</p><p></p><p></p><p>Till alla ni som inte vet vad ni skall ha för längd. Skidorna påverkas inte av er längd, utan enbart av er vikt. Är ni 185 men väger 60, skall ni därför inte ha en puderskida på 195, utan snarare 170... Är ni lättare behöver ni inte samma yta för att få lyft i pudret.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 206019, member: 46762"] Om man är runt 170 lång och väger runt 70 kan man ta 178:an som allroundskida. Jag körde den förra vintern och var mycket nöjd! Vägde 69-72kg och är 174 lång. Jag körde mina bakmonterade vilken är att rekomendera om man inte skall landa switch i puder, de funkar bra i parken ändå... Är man 175 och längre eller väger mer än 75 kg så är det 185 som man skall om man vill kunna åka allt. Jag kommer själv antagligen köpa 185 i år, bara för att jag vill ha "mer" skida... BC:n funkar bra i parken om man kan jibba, är man helt ny är det ju inte kul med så pass stora skidor, men kan man redan grundsnurrarna så blir det ju bara snyggare med lite mera ytan under fötterna. Tänk PK i JOI. Karman är en ruggig allround- och parkskida, men jag tycker den är lite för styv för att vara en puderskida... MSP:n, ja vad ska man säga. Har inte kört på den, och tror att det är ett bättre val med Karma eller BC... Till alla ni som inte vet vad ni skall ha för längd. Skidorna påverkas inte av er längd, utan enbart av er vikt. Är ni 185 men väger 60, skall ni därför inte ha en puderskida på 195, utan snarare 170... Är ni lättare behöver ni inte samma yta för att få lyft i pudret. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
4FRNT, Ross BC eller Karma?
Tillbaka
Topp