Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
5 grabbar 23-25år vill dra till alperna österrike nästa år. Vart åka?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skalt" data-source="post: 1075894" data-attributes="member: 49812"><p>Mina åsikter (med betoning på åsikter, många andra kommer säkerligen tycka annorlunda)</p><p>1. Jag tycker det låter som att ni ska åka till en större ort med stort system, exempelvis St Anton, Val D'isere, Val Thorens eller Zermatt/Cervina som alla har skaplig mix av bra åkning och fest. I min värld beror det lite på hur viktigt ni tycker After ski och festande är. Jag tycker personligen att många orter i Alperna har ganska undermålig After ski, så om ni tycker det är det viktigaste - åk till Åre istället. </p><p></p><p>2. Generellt: Schweiz= dyrast, Frankrike=lite billigare, Österrike och Italien= Billigast. Sen kommer ju festfrågan in även här. Bäst ös är det enligt mig i Österrike.</p><p></p><p>3. Bäst är egentligen att boka allt själv. Bo med AirBnB, hyr bil eller boka buss från flygplatsen. Jag har rest med ganska många som "fixar allt" (Langley, STS, Lion) och de är ganska lika allihopa tycker jag. Mycket fokus på pubrundor och annat skräp som inte har så mycket med skidåkning att göra. UCPA har ju lite annat fokus om man gillar det upplägget.</p><p></p><p>4. Har själv inte varit länge nog i Alperna för att kunna observera variationer mellan veckorna. Spontant brukar V.6-V.8 fungera utmärkt i min mening.</p><p></p><p>MVH</p><p>Martin</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skalt, post: 1075894, member: 49812"] Mina åsikter (med betoning på åsikter, många andra kommer säkerligen tycka annorlunda) 1. Jag tycker det låter som att ni ska åka till en större ort med stort system, exempelvis St Anton, Val D'isere, Val Thorens eller Zermatt/Cervina som alla har skaplig mix av bra åkning och fest. I min värld beror det lite på hur viktigt ni tycker After ski och festande är. Jag tycker personligen att många orter i Alperna har ganska undermålig After ski, så om ni tycker det är det viktigaste - åk till Åre istället. 2. Generellt: Schweiz= dyrast, Frankrike=lite billigare, Österrike och Italien= Billigast. Sen kommer ju festfrågan in även här. Bäst ös är det enligt mig i Österrike. 3. Bäst är egentligen att boka allt själv. Bo med AirBnB, hyr bil eller boka buss från flygplatsen. Jag har rest med ganska många som "fixar allt" (Langley, STS, Lion) och de är ganska lika allihopa tycker jag. Mycket fokus på pubrundor och annat skräp som inte har så mycket med skidåkning att göra. UCPA har ju lite annat fokus om man gillar det upplägget. 4. Har själv inte varit länge nog i Alperna för att kunna observera variationer mellan veckorna. Spontant brukar V.6-V.8 fungera utmärkt i min mening. MVH Martin [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
5 grabbar 23-25år vill dra till alperna österrike nästa år. Vart åka?
Tillbaka
Topp