Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
5 grabbar 23-25år vill dra till alperna österrike nästa år. Vart åka?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="klassy" data-source="post: 1075912" data-attributes="member: 155279"><p>[USER=159264]@ztolten[/USER] Det finns oerhört många hyddor att äta och dricka på i backarna omkring Bad Gastein. Det enda stället det finns lite snålt med hyddor/stugor är Graukogel och Sportgastein, men där är det oftast lite snålare med folk också. I Graukogel är det alltid tomt, dock åker man dit mest för offpist och det kanske inte är fokusen för er när några av er aldrig har åkt. </p><p>(Dock bör ni ger er ut i pudret, för det finns inget bättre än puder)</p><p></p><p>Bad Gastein är rättså 50/50 i åkning och fest. Finns många ställen att afterskia på och även "klubba", såsom Silverbullet, Lederhosen och Haeggbloms, ja det finns så det räcker. </p><p></p><p>Det finns mer stugor i backarna i Bad Gastein än St. Anton, men där St. Anton är överlägset är att ni inte behöver ta buss mellan backarna, där hänger hela systemet ihop. Ett väldigt stort system.</p><p>Bor ni i byn Bad Gastein behöver ni ta buss för att åka i Sportgastein och Dorfgastein, men det går mycket bussar, och man kan åka skidor mellan bergen till Bad Hofgastein, som enligt mig är en mysigare by är Bad Gastein, men inte alls lika mycket afterski etc.</p><p></p><p>Lite om backarna då. I Sportgastein har du mest fallhöjd av alla bergen i Gastein, där finner du väldigt alpisk miljö, helt utan träd, etc. Här finns det väldigt långa backar som tar några minuter att ta sig ner för, otroliga vyer också eftersom att det ligger i sin egen lilla dal, så det är helt magiskt där. Här finns även grym offpist om man vågar ge sig ut en bit, men ta för bövelen med er lavinutrustning då. Nackdelen här är att det bara är en enda lift, och inte så många olika backar, men dit bör ni åka 1-2 dagar iaf!</p><p></p><p>Dorfgastein är bäst enligt mig, här finns de bästa pisterna, bra offpist om man vet var man ska åka, och många riktigt bra stugor för väldigt god mat och öl!</p><p></p><p>I Bad Gastein och Hofgastein, som är sammanbundna genom "Angertal", är det i princip lika många stugor som i Dorfgastein, men 10 gånger mycket folk och bara massa små ungar och folk som inte är speciellt duktiga på att åka skidor. </p><p></p><p>Men för de oerfarnas skull så kan ni börja med att åka i Bad Gastein och Hofgastein, då de andra bergen erbjuder lite brantare backar. En sevärdhet är även hängbron som finns på Bad Gasteins topp.</p><p><em></em></p><p><em>Självklart heter inte bergen "Bad Gastein" och "Hofgastein" etc, men det jag menar är bergen som är i anslutning till byarna. </em></p><p><em>(Bad Gastein - Stubnerkogel och Bad Hofgastein - Schlossalm)</em></p><p></p><p>Jag tror ni kommer få en riktigt bra semester i Bad Gastein.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="klassy, post: 1075912, member: 155279"] [USER=159264]@ztolten[/USER] Det finns oerhört många hyddor att äta och dricka på i backarna omkring Bad Gastein. Det enda stället det finns lite snålt med hyddor/stugor är Graukogel och Sportgastein, men där är det oftast lite snålare med folk också. I Graukogel är det alltid tomt, dock åker man dit mest för offpist och det kanske inte är fokusen för er när några av er aldrig har åkt. (Dock bör ni ger er ut i pudret, för det finns inget bättre än puder) Bad Gastein är rättså 50/50 i åkning och fest. Finns många ställen att afterskia på och även "klubba", såsom Silverbullet, Lederhosen och Haeggbloms, ja det finns så det räcker. Det finns mer stugor i backarna i Bad Gastein än St. Anton, men där St. Anton är överlägset är att ni inte behöver ta buss mellan backarna, där hänger hela systemet ihop. Ett väldigt stort system. Bor ni i byn Bad Gastein behöver ni ta buss för att åka i Sportgastein och Dorfgastein, men det går mycket bussar, och man kan åka skidor mellan bergen till Bad Hofgastein, som enligt mig är en mysigare by är Bad Gastein, men inte alls lika mycket afterski etc. Lite om backarna då. I Sportgastein har du mest fallhöjd av alla bergen i Gastein, där finner du väldigt alpisk miljö, helt utan träd, etc. Här finns det väldigt långa backar som tar några minuter att ta sig ner för, otroliga vyer också eftersom att det ligger i sin egen lilla dal, så det är helt magiskt där. Här finns även grym offpist om man vågar ge sig ut en bit, men ta för bövelen med er lavinutrustning då. Nackdelen här är att det bara är en enda lift, och inte så många olika backar, men dit bör ni åka 1-2 dagar iaf! Dorfgastein är bäst enligt mig, här finns de bästa pisterna, bra offpist om man vet var man ska åka, och många riktigt bra stugor för väldigt god mat och öl! I Bad Gastein och Hofgastein, som är sammanbundna genom "Angertal", är det i princip lika många stugor som i Dorfgastein, men 10 gånger mycket folk och bara massa små ungar och folk som inte är speciellt duktiga på att åka skidor. Men för de oerfarnas skull så kan ni börja med att åka i Bad Gastein och Hofgastein, då de andra bergen erbjuder lite brantare backar. En sevärdhet är även hängbron som finns på Bad Gasteins topp. [i] Självklart heter inte bergen "Bad Gastein" och "Hofgastein" etc, men det jag menar är bergen som är i anslutning till byarna. [/i] [i](Bad Gastein - Stubnerkogel och Bad Hofgastein - Schlossalm)[/i] Jag tror ni kommer få en riktigt bra semester i Bad Gastein. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
5 grabbar 23-25år vill dra till alperna österrike nästa år. Vart åka?
Tillbaka
Topp