Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
50-50 ski 90-100mm Erfaringer
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="blomman67" data-source="post: 865403" data-attributes="member: 118877"><p>Har kört med Sultan 85 i 172cm läng som var härlig i pisten både när det var manchester och uppkört.Köpte dock för kort längd 172cm till mina 80kg dvs dom dök som ett järnspett i all form av puder. Provade ett par som var 184cm(har jag för mig) och dom funkade lite bättre i pudret men dök ändå.184an funkade helt klart bra i pisten och var fortfarande lättsvängd och rolig både i kort som långsväng.</p><p>Om Jag hade varit dig så hade jag hellre köpt ett par Scott Crusade än ett par 85 eller 94or. Crusaden är hur kul som helst i pisten och den är i förhållande till sin bredd 92mm en skida som bär bra i Svenska puderförhållanden.Det jag tycker är bäst med Crusaden i pudret är att den i princip aldrig dyker utan du kan slappna av och vågar satsa<img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p><p>Crusaden har blivit vald till årets Allmountain skida 09 och det säger ju en del.</p><p></p><p> Nä nu blev jag så sugen så jag drar nog till Gränsen<img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="blomman67, post: 865403, member: 118877"] Har kört med Sultan 85 i 172cm läng som var härlig i pisten både när det var manchester och uppkört.Köpte dock för kort längd 172cm till mina 80kg dvs dom dök som ett järnspett i all form av puder. Provade ett par som var 184cm(har jag för mig) och dom funkade lite bättre i pudret men dök ändå.184an funkade helt klart bra i pisten och var fortfarande lättsvängd och rolig både i kort som långsväng. Om Jag hade varit dig så hade jag hellre köpt ett par Scott Crusade än ett par 85 eller 94or. Crusaden är hur kul som helst i pisten och den är i förhållande till sin bredd 92mm en skida som bär bra i Svenska puderförhållanden.Det jag tycker är bäst med Crusaden i pudret är att den i princip aldrig dyker utan du kan slappna av och vågar satsa:) Crusaden har blivit vald till årets Allmountain skida 09 och det säger ju en del. Nä nu blev jag så sugen så jag drar nog till Gränsen:) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
50-50 ski 90-100mm Erfaringer
Tillbaka
Topp