Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
50-50 ski 90-100mm Erfaringer
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 869410" data-attributes="member: 80520"><p>Min erfarenhet av hardsiden är att den går lite som en storslalomskida. Ligger du på rena skär blir svängarna relativt stora, men de går att pressa ner på förhållandevis små radier mha tiprockern. Allt är inte gott med denna konstruktion dock, ligger man inte på skär i höga hastigheter blir det lätt fladder och oroligheter i skidorna på hårdare underlag.</p><p></p><p>Som jag tror jag nämnt tidigare i tråden också så är jag mycket glad att jag inte gick på ett par bredare skidor. Det _går_ nämligen att lägga sladdsvängar i brant terräng på hård underlag med hardsiden, men det är snudd på jobbigt. Man får lägga om tekniken lite för att undvika bredlaggshackandet, men efter 1-3 dagar vänjer man sig utan problem. Nu vet jag inte hur relevant det är för dig med sladdsväng i brant terräng, det beror ju på vilken typ av åkning man är intresserad av, men det kan vara värt att tänka på.</p><p></p><p>Personligen tycker jag att hardside är en ypperlig 50/50-skida.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 869410, member: 80520"] Min erfarenhet av hardsiden är att den går lite som en storslalomskida. Ligger du på rena skär blir svängarna relativt stora, men de går att pressa ner på förhållandevis små radier mha tiprockern. Allt är inte gott med denna konstruktion dock, ligger man inte på skär i höga hastigheter blir det lätt fladder och oroligheter i skidorna på hårdare underlag. Som jag tror jag nämnt tidigare i tråden också så är jag mycket glad att jag inte gick på ett par bredare skidor. Det _går_ nämligen att lägga sladdsvängar i brant terräng på hård underlag med hardsiden, men det är snudd på jobbigt. Man får lägga om tekniken lite för att undvika bredlaggshackandet, men efter 1-3 dagar vänjer man sig utan problem. Nu vet jag inte hur relevant det är för dig med sladdsväng i brant terräng, det beror ju på vilken typ av åkning man är intresserad av, men det kan vara värt att tänka på. Personligen tycker jag att hardside är en ypperlig 50/50-skida. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
50-50 ski 90-100mm Erfaringer
Tillbaka
Topp