Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
500 spänn för montering!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dallan" data-source="post: 135215" data-attributes="member: 35502"><p>Tycker ju att det beror på hur mycket jobb det krävs att montera skidan, ska du montera en typ Ross B-squad som kostar 13000:- och inte har en så bred ross mall så måste du ju frihandsmontera skidan.</p><p></p><p>Vilket i sin tur är väldigt tids krävande eftersom man kanske inte vill att tex ena tådelen ska vara sne så krävs det också en del arbete och mätande och koncentration från säljaren på affären, ska man göra en sådan montering tycker jag att det är värt mer än 150.</p><p></p><p>Sen om man tar 300 eller 500 för det är ju en helt annan femma men det beror som sagt på hur mycket jobb det är, tycker man det är för dyrt när man köpt en skida för ungefär 4000 mindre så kan man ju kanske ta tag i det själv?</p><p></p><p>Angående att dom tar 500 spänn på garaget är just för att dom känner av att folk köper skidor från conrad och blir väl antagligen jävligt förbannade när det kommer in en kille 3 ggr och snackar skidor med en säljare där för att någon vecka senare komma in med just den skidan dom kommit överens om passar bäst.</p><p></p><p>Det tycker jag är brist på respekt för säljaren i fråga och affären, har man inte koll själv och känner sig vilsen så kan man ju ringa till conrad och snacka med nån tysk lirare eller?</p><p></p><p>Jobbar själv i en skidaffär som säljer mestadels skidor till medelsvensson men har fetare lagg också och har ingen aning om conrads försäljning har påverkat våran försäljning av bredare skidor/twintips.</p><p>Men jag vet att det ha påverkat alpints och garagets och dom är allt annat än glada.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dallan, post: 135215, member: 35502"] Tycker ju att det beror på hur mycket jobb det krävs att montera skidan, ska du montera en typ Ross B-squad som kostar 13000:- och inte har en så bred ross mall så måste du ju frihandsmontera skidan. Vilket i sin tur är väldigt tids krävande eftersom man kanske inte vill att tex ena tådelen ska vara sne så krävs det också en del arbete och mätande och koncentration från säljaren på affären, ska man göra en sådan montering tycker jag att det är värt mer än 150. Sen om man tar 300 eller 500 för det är ju en helt annan femma men det beror som sagt på hur mycket jobb det är, tycker man det är för dyrt när man köpt en skida för ungefär 4000 mindre så kan man ju kanske ta tag i det själv? Angående att dom tar 500 spänn på garaget är just för att dom känner av att folk köper skidor från conrad och blir väl antagligen jävligt förbannade när det kommer in en kille 3 ggr och snackar skidor med en säljare där för att någon vecka senare komma in med just den skidan dom kommit överens om passar bäst. Det tycker jag är brist på respekt för säljaren i fråga och affären, har man inte koll själv och känner sig vilsen så kan man ju ringa till conrad och snacka med nån tysk lirare eller? Jobbar själv i en skidaffär som säljer mestadels skidor till medelsvensson men har fetare lagg också och har ingen aning om conrads försäljning har påverkat våran försäljning av bredare skidor/twintips. Men jag vet att det ha påverkat alpints och garagets och dom är allt annat än glada. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
500 spänn för montering!
Tillbaka
Topp