Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
500 spänn för montering!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bajsmatte" data-source="post: 135219" data-attributes="member: 30906"><p>Klart att de blir sura när folk inte vill köpa deras svindyra skidor utan konstigt nog väljer att köpa från annat håll till halva priset....</p><p></p><p>Rimlig skillnad mellan en nätbutik och en "riktigt" butik tycker jag kan vara ca 10% Mer än så vill inte jag betala för den service det innebär att köpa av en riktig butik. Vad tycker ni andra det är värt? Dalla, Andy, Hasse mfl, tycker ni verkligen det är värt att betala det dubbla priset i en svensk butik? (Exempelvis kostar Völkl Karma 319 euro på conrad och priset i Sverige är 6000kr)</p><p></p><p>Om de inte kan konkurrera med priser bör butikerna istället utöka servicen, bli trevligare osv för att försöka få folk att fatta att det kan vara värt något att handla i en riktig butik. Att ta ockerpriser för tjänster samt vara allmänt dryga tror inte jag är rätt väg att gå...</p><p></p><p>Andy: Menar du verkligen på fullaste allvar att det skulle vara ett rimligt pris att ta 500 kr för en montering? Om de gör TVÅ monteringar i timmen (och då jobbar de verkligen inte snabbt) har de tusen kr i timmen vilket borde räcka för att betala lön, avskrivning på verktyg mm. För mig känns ett rimligt pris på en montering med tanke på ungefärlig tidsåtgång och verktygsbehov som ca 200 kr. </p><p>Tidsåtgången uppskattar jag till 15 minuter paret inklusive kassaarbete, vilket inte borde vara tilltaget i underkant enligt min erfarenhet. Eller vad säger de som monterat en massa bindningar - hur lång tid tar det?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bajsmatte, post: 135219, member: 30906"] Klart att de blir sura när folk inte vill köpa deras svindyra skidor utan konstigt nog väljer att köpa från annat håll till halva priset.... Rimlig skillnad mellan en nätbutik och en "riktigt" butik tycker jag kan vara ca 10% Mer än så vill inte jag betala för den service det innebär att köpa av en riktig butik. Vad tycker ni andra det är värt? Dalla, Andy, Hasse mfl, tycker ni verkligen det är värt att betala det dubbla priset i en svensk butik? (Exempelvis kostar Völkl Karma 319 euro på conrad och priset i Sverige är 6000kr) Om de inte kan konkurrera med priser bör butikerna istället utöka servicen, bli trevligare osv för att försöka få folk att fatta att det kan vara värt något att handla i en riktig butik. Att ta ockerpriser för tjänster samt vara allmänt dryga tror inte jag är rätt väg att gå... Andy: Menar du verkligen på fullaste allvar att det skulle vara ett rimligt pris att ta 500 kr för en montering? Om de gör TVÅ monteringar i timmen (och då jobbar de verkligen inte snabbt) har de tusen kr i timmen vilket borde räcka för att betala lön, avskrivning på verktyg mm. För mig känns ett rimligt pris på en montering med tanke på ungefärlig tidsåtgång och verktygsbehov som ca 200 kr. Tidsåtgången uppskattar jag till 15 minuter paret inklusive kassaarbete, vilket inte borde vara tilltaget i underkant enligt min erfarenhet. Eller vad säger de som monterat en massa bindningar - hur lång tid tar det? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
500 spänn för montering!
Tillbaka
Topp