Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
500 spänn för montering!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hasse" data-source="post: 135220"><p>Bajsmatte: Såklart det är värt det.. Som det är i dagens läge när folk ringer ner på Alpingaraget tex och frågar om vad dom ska ha för skidor, bindningar och om dom är bra m.m och är där och "slösar" personalens tid i och med att dom sedan går hem och beställer på nätet så är det helt rimligt att man tar så bra betalt för en montering med tanke på att dom är så fräcka att komma ner och vill få dom monterade där nere... Hittar du en butik i Sthlm området med ägare som har mer skidtimmar än dom så. Och Måns har en del oxå.. Och dryga?? Konstigt om man är där först och stjäl tid sen kommer ner och blir sur för man vill ha betalt för att montera skidor.. </p><p></p><p></p><p>Sen att Sport-Conrad har så låga priser beror på en hel del grejor.. Som tex svenska momsen, storleken på butiken, inköps volym tex.</p><p></p><p>Sen att alla "special" butiker är dyrare än kedjorna är ju pga av inköps volymen oxå. Lättare att pressa priset om man köper volymer. Fast det säger väl sig själv eller hur?? Och 10% över nät priserna är en omöjlighet med svenska momsen, lokalhyror m.m.. Pålägget är ju iofs oftast ganska bra men den som äger butiken vill ju oxå leva eller hur? Om man vänder på det hela och säger om det var du/ni som var i den sitsen så skulle du vilja driva en butik med ungfärlig vinst på ca 100 per par skidor om man räknar på Karma? Förstår du hur många man måste sälja då för att tjäna pengar och betala hyra??</p><p></p><p>Ska ta ett gammalt exempel. För ett par år sedan så var det ett känt amerikanskt windsurfing märke som sålde segel via tyskland. Det slutade med att dom andra importörerna av märket till Europa sade att dom skulle sluta att ta in märket i Europa om dom inte slutade att sälja till nätbutiken. Så vad hände?? Jo dom slutade att sälja till dom. Har hört på ganska så säkra källor att en del svenska importörer oxå är väldigt less på att nätbutiken är så billiga så dom har på pekat det för huvudagenturen</p><p></p><p>Sen monteringen.. Gissa varför dom tar det om du kollar på resten av mitt svar. Och oki det tar ungefär en kvart... Normal pris ligger mellan 150-250 kr per par. Och ja du hinner ett par på en kvart om det inte strular eller så. Så det är en bra timpenning. Inget att hyckla med. Fast hur många andra butiker som typ Intersport, Stadium, Team Sportia är duktiga på att montera?? Jobbar själv på Team Sportia i väntan på att åka ner till Alperna och så har jag jobbat i Schmedjan i Gränsen oxå så jag hoppas att jag vet vad jag talar om..</p><p></p><p></p><p>Så köp av din lokala handlare och stöd sveriges ekonomi!!!</p><p></p><p>Och så var det där med reklamationen....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hasse, post: 135220"] Bajsmatte: Såklart det är värt det.. Som det är i dagens läge när folk ringer ner på Alpingaraget tex och frågar om vad dom ska ha för skidor, bindningar och om dom är bra m.m och är där och "slösar" personalens tid i och med att dom sedan går hem och beställer på nätet så är det helt rimligt att man tar så bra betalt för en montering med tanke på att dom är så fräcka att komma ner och vill få dom monterade där nere... Hittar du en butik i Sthlm området med ägare som har mer skidtimmar än dom så. Och Måns har en del oxå.. Och dryga?? Konstigt om man är där först och stjäl tid sen kommer ner och blir sur för man vill ha betalt för att montera skidor.. Sen att Sport-Conrad har så låga priser beror på en hel del grejor.. Som tex svenska momsen, storleken på butiken, inköps volym tex. Sen att alla "special" butiker är dyrare än kedjorna är ju pga av inköps volymen oxå. Lättare att pressa priset om man köper volymer. Fast det säger väl sig själv eller hur?? Och 10% över nät priserna är en omöjlighet med svenska momsen, lokalhyror m.m.. Pålägget är ju iofs oftast ganska bra men den som äger butiken vill ju oxå leva eller hur? Om man vänder på det hela och säger om det var du/ni som var i den sitsen så skulle du vilja driva en butik med ungfärlig vinst på ca 100 per par skidor om man räknar på Karma? Förstår du hur många man måste sälja då för att tjäna pengar och betala hyra?? Ska ta ett gammalt exempel. För ett par år sedan så var det ett känt amerikanskt windsurfing märke som sålde segel via tyskland. Det slutade med att dom andra importörerna av märket till Europa sade att dom skulle sluta att ta in märket i Europa om dom inte slutade att sälja till nätbutiken. Så vad hände?? Jo dom slutade att sälja till dom. Har hört på ganska så säkra källor att en del svenska importörer oxå är väldigt less på att nätbutiken är så billiga så dom har på pekat det för huvudagenturen Sen monteringen.. Gissa varför dom tar det om du kollar på resten av mitt svar. Och oki det tar ungefär en kvart... Normal pris ligger mellan 150-250 kr per par. Och ja du hinner ett par på en kvart om det inte strular eller så. Så det är en bra timpenning. Inget att hyckla med. Fast hur många andra butiker som typ Intersport, Stadium, Team Sportia är duktiga på att montera?? Jobbar själv på Team Sportia i väntan på att åka ner till Alperna och så har jag jobbat i Schmedjan i Gränsen oxå så jag hoppas att jag vet vad jag talar om.. Så köp av din lokala handlare och stöd sveriges ekonomi!!! Och så var det där med reklamationen.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
500 spänn för montering!
Tillbaka
Topp