Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
5000:- för ett par nya Atomic 10.ex?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mange_Eriksson" data-source="post: 10969" data-attributes="member: 14480"><p>Hmmm...</p><p></p><p>Vill bara säga att jag köpte årets skida med Xentrix 614 för 5000:- på en skidmässa där vem somhelst får handla...</p><p></p><p>Så 5000:- för förra årets skida lät alldeles förmycket... men visst är den oåkt så kanske det kan vara aktuellt ändå.</p><p></p><p>Därremot tyckte jag det var intressant att läsa om TEXALITE, verkar som fin fina grejer.</p><p></p><p></p><p>Har nu åkt på mina 10.ex två helger och märker att de är ruggigt snabba och riktigt roliga, men de kräver sin man när man skall ut ur svängarna eftersom den är ganska så hård bak.</p><p></p><p>Jag kör på 191cm och är 176cm lång själv så det gäller att bita ihop när det skall till att svängas.. hehe ;-)</p><p></p><p>Skidan känns som en riktig Atomic, dvs. att de uppför sig som en skida bör. Har av förklarliga själ inte provat i dem i puder (1,5 decimeter bara) men de skall nog flyta på fint.</p><p>De fungerar utmärkt i pist och är riktigt fartstabila.</p><p></p><p>Surt bara att det inte låg någon riktig struktur i skidan från fabrik, men det är det enda minuset jag kommer på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mange_Eriksson, post: 10969, member: 14480"] Hmmm... Vill bara säga att jag köpte årets skida med Xentrix 614 för 5000:- på en skidmässa där vem somhelst får handla... Så 5000:- för förra årets skida lät alldeles förmycket... men visst är den oåkt så kanske det kan vara aktuellt ändå. Därremot tyckte jag det var intressant att läsa om TEXALITE, verkar som fin fina grejer. Har nu åkt på mina 10.ex två helger och märker att de är ruggigt snabba och riktigt roliga, men de kräver sin man när man skall ut ur svängarna eftersom den är ganska så hård bak. Jag kör på 191cm och är 176cm lång själv så det gäller att bita ihop när det skall till att svängas.. hehe ;-) Skidan känns som en riktig Atomic, dvs. att de uppför sig som en skida bör. Har av förklarliga själ inte provat i dem i puder (1,5 decimeter bara) men de skall nog flyta på fint. De fungerar utmärkt i pist och är riktigt fartstabila. Surt bara att det inte låg någon riktig struktur i skidan från fabrik, men det är det enda minuset jag kommer på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
5000:- för ett par nya Atomic 10.ex?
Tillbaka
Topp