Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
52 årig fartdåre behöver hjälp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GoranC" data-source="post: 1315452" data-attributes="member: 138899"><p>AX är lika fantastisk när pisten är uppkörd. </p><p>Skulle jag bara haft ett par skidor så är det absolut klart ett par sådana.</p><p>Nu har jag även andra, men AX används 80% av tiden. </p><p>Den enda svagheten med dom är att dom inte har det hundraprocentiga bettet på is, förutom när dom är helt nyslipade.</p><p>Men trotts sina moderata 78mm bredd så klarar dom uppkört lika bra som mina Rossignol Black OPS 99. </p><p>Men är mindre jobbiga för benen då dom inte bär upp på snöhögarna lika mycket som de bredare skidorna.</p><p>Dom är även mindre styva i tailen och är busenkla att sladda ut bakändarna i snöhögar. Så att växla mellan skör och sladd låter sig göras genom svängen om man så önskar.</p><p>Det är en smal allmountainskida som man kan använda till det mesta. Går lika fint att köra i lössnö eller snöhögar med benen tätt och sladda runt på bakdelen av skidorna som att driva dom i carvingskär.</p><p>Dom har så kart den unika Stöcklikänslan, mycket dämpande gummi i dom så det känns som dom sugs fast mot underlaget. </p><p>Har du aldrig provkört rekommenderas en test</p><p>Var på gubbatur för två år sedan, tre kollegor provkörde mina, alla tre köpte sig egna efter det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GoranC, post: 1315452, member: 138899"] AX är lika fantastisk när pisten är uppkörd. Skulle jag bara haft ett par skidor så är det absolut klart ett par sådana. Nu har jag även andra, men AX används 80% av tiden. Den enda svagheten med dom är att dom inte har det hundraprocentiga bettet på is, förutom när dom är helt nyslipade. Men trotts sina moderata 78mm bredd så klarar dom uppkört lika bra som mina Rossignol Black OPS 99. Men är mindre jobbiga för benen då dom inte bär upp på snöhögarna lika mycket som de bredare skidorna. Dom är även mindre styva i tailen och är busenkla att sladda ut bakändarna i snöhögar. Så att växla mellan skör och sladd låter sig göras genom svängen om man så önskar. Det är en smal allmountainskida som man kan använda till det mesta. Går lika fint att köra i lössnö eller snöhögar med benen tätt och sladda runt på bakdelen av skidorna som att driva dom i carvingskär. Dom har så kart den unika Stöcklikänslan, mycket dämpande gummi i dom så det känns som dom sugs fast mot underlaget. Har du aldrig provkört rekommenderas en test Var på gubbatur för två år sedan, tre kollegor provkörde mina, alla tre köpte sig egna efter det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
52 årig fartdåre behöver hjälp
Tillbaka
Topp