Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
52 årig fartdåre behöver hjälp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Racercruiser" data-source="post: 1315730" data-attributes="member: 193077"><p>Samma sits, 55 år, 82 kg, efter knäskada orkar jag inte åka en heldag på det viset mina Head I.GS RD vill. Jag älskar att ligga på skär i långsväng i hög fart på hårt underlag, men kroppen säger sitt numera.</p><p>Jag provade runt måånga skidor, och tyckte att Fischer the curv dtx var en skida man inte måste blååka på för att kunna få i fin skärsväng. Roliga skidor som först känns lite väl mjuka, men ändå har förvånansvärt bra bett i hårt underlag. Bra vridstyvhet. Poppiga och med skjuts ut ur sväng. Triple radius var lite svår att komma överens med till en början, men efter någon halvdags åkande tycker jag att den fungerar bra i både kortsväng och långsväng. Jag valde dock den något bredare the curv gtx. Gtx är hårdare och mer tungåkt än dtx, mer racelik utan att bli så krävande som en riktig raceskida. Stadigare i högfart, mer mellan- och långsväng jämfört med dtx kort- och mellansväng. Jag hade ingen möjlighet att provåka gtx innan köp och jag blev lite överraskad av att skillnaden var så stor. Gtx är en fin skida, men jag vill nog ha ett par dtx också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Racercruiser, post: 1315730, member: 193077"] Samma sits, 55 år, 82 kg, efter knäskada orkar jag inte åka en heldag på det viset mina Head I.GS RD vill. Jag älskar att ligga på skär i långsväng i hög fart på hårt underlag, men kroppen säger sitt numera. Jag provade runt måånga skidor, och tyckte att Fischer the curv dtx var en skida man inte måste blååka på för att kunna få i fin skärsväng. Roliga skidor som först känns lite väl mjuka, men ändå har förvånansvärt bra bett i hårt underlag. Bra vridstyvhet. Poppiga och med skjuts ut ur sväng. Triple radius var lite svår att komma överens med till en början, men efter någon halvdags åkande tycker jag att den fungerar bra i både kortsväng och långsväng. Jag valde dock den något bredare the curv gtx. Gtx är hårdare och mer tungåkt än dtx, mer racelik utan att bli så krävande som en riktig raceskida. Stadigare i högfart, mer mellan- och långsväng jämfört med dtx kort- och mellansväng. Jag hade ingen möjlighet att provåka gtx innan köp och jag blev lite överraskad av att skillnaden var så stor. Gtx är en fin skida, men jag vill nog ha ett par dtx också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
52 årig fartdåre behöver hjälp
Tillbaka
Topp