Rossignol s5 vs. Armada ARV

BadBoyRune

Ny medlem
Yo.

Jag vet att det finns massor trådar om detta men jag undrar vilken skida som rekommenderas av dessa två.

Rossignol s5 185cm 08-09 300€ + Salomon sth 16 170€ =470€
vs.
Armada ARV 185cm 08-09 inkl Salomon sth 16 450€

.
Tror ni jag behöver en såpass bra bindning eller är det overkill?
Den andra bindningen som jag kollat på är en Head mojo 12 den ligger på 140€
Har inte åkt överdrivet mkt men har just inlett min första säsong i alperna. Har veckoåkt i åre många gånger o sälen osv.

kom med tankar o funderingar. står ju o valet o kvalet o det är det värsta jag vet.!

Tack på förhand

fred..

Armadan verkar vara en skitgrym skida. Dock blir jag konfunderad över vilken som verkligen är Armadas allround skida? Är det ARV, Alpha 1 eller el rey?
Bindningarna är skitgrymma, och det är inte overkill , utan skitfett. :)

affe92 sa:
Armadan verkar vara en skitgrym skida. Dock blir jag konfunderad över vilken som verkligen är Armadas allround skida? Är det ARV, Alpha 1 eller el rey?
Bindningarna är skitgrymma, och det är inte overkill , utan skitfett. :)
Arv är deras allround skida.

Ang om bindningarna är för feta vet jag inte, skulle bra om du skrev hur mycket du väger, vad du brukar ställa in bindningarna på och hur aggresivt du åker och vart du ska använda dom. Eftersom att skidorna du kollar på är allround skidor så antar jag att det är de du ska använda dom till.

Så skriv vart du ska använda dom, hur mycket du väger osv så kan vi nog hjälpa dej mera. Annars är s5 en grymt bra skida!

Tillbaka
Topp