Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
600D, 550D eller Nikon d5100?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Deleted member 80259" data-source="post: 873382"><p>Jag har läst en jävla massa om dessa kameror senaste dagarna just för att jag själv tänker köpa en och jag tycker att du ska kolla in <strong>60D!</strong> Jag var på väg att köpa en 7D som är typ kungen över alla dessa kameror, kostar dock 12500kr... sen såg jag att filmfunktionen är exakt den samma i 60D, faktum är att nästan allt är detsamma med 60D förutom ett mindre väderskyddat hölje (fortfarande ett väderskyddat hölje), några färre AF-punkter och typ 3 bps mindre. Saker som inte gör ett piss när du ska filma! Sen finns det massa fördelar med 60D, som vinklingsbar skärm (det har inte 550d), skarpare skärm, fler filmfunktioner, manuell inställning av ljudnivån och den är ganska mycket lättare. Vill man ha en lättare kamera då? Kanske inte alltid, en del verkar föredra att fota/filma med något mer stabilt i handen men köp till ett batterigrepp för kosingen du sparar så kan du välja... ibland kanske man vill resa lätt. Vad är det bästa med 60D då? Jo, den kostar ca 8500kr!!! 4000kr BILLIGARE än 7D och ändå får du exakt samma film! För mig som väljer mellan 7D och 60D var det inget svårt val... att gå upp från 550D kanske inte känns lika motiverat men läs om kameran och jämför innan du bestämmer dig.</p><p></p><p>Ljudet är i vilket fall riktigt kasst i alla dessa kameror så jag som ska filma dokumentär kommer köpa till en extern ljudenhet, Zoom H1. Ska du filma extremsport och slänga in musik spelar det ingen roll.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Deleted member 80259, post: 873382"] Jag har läst en jävla massa om dessa kameror senaste dagarna just för att jag själv tänker köpa en och jag tycker att du ska kolla in [b]60D![/b] Jag var på väg att köpa en 7D som är typ kungen över alla dessa kameror, kostar dock 12500kr... sen såg jag att filmfunktionen är exakt den samma i 60D, faktum är att nästan allt är detsamma med 60D förutom ett mindre väderskyddat hölje (fortfarande ett väderskyddat hölje), några färre AF-punkter och typ 3 bps mindre. Saker som inte gör ett piss när du ska filma! Sen finns det massa fördelar med 60D, som vinklingsbar skärm (det har inte 550d), skarpare skärm, fler filmfunktioner, manuell inställning av ljudnivån och den är ganska mycket lättare. Vill man ha en lättare kamera då? Kanske inte alltid, en del verkar föredra att fota/filma med något mer stabilt i handen men köp till ett batterigrepp för kosingen du sparar så kan du välja... ibland kanske man vill resa lätt. Vad är det bästa med 60D då? Jo, den kostar ca 8500kr!!! 4000kr BILLIGARE än 7D och ändå får du exakt samma film! För mig som väljer mellan 7D och 60D var det inget svårt val... att gå upp från 550D kanske inte känns lika motiverat men läs om kameran och jämför innan du bestämmer dig. Ljudet är i vilket fall riktigt kasst i alla dessa kameror så jag som ska filma dokumentär kommer köpa till en extern ljudenhet, Zoom H1. Ska du filma extremsport och slänga in musik spelar det ingen roll. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
600D, 550D eller Nikon d5100?!
Tillbaka
Topp