Buggar vid senaste uppdateringen

johan

Administrator
Hoppas ni gillar uppdateringen. Mycket av koden är uppdaterad på Freeride så självklart blir det en del buggar. Rapportera gärna här i tråden så försöka vi fixa dem så snart som möjligt.

Kända buggar:

FIXAT! - Antal videoklipp och foto på profilsidorna stämmer inte, så det går inte att klicka vidare direkt från profilsidorna.
FIXAT - Smileys går att stänga av eller visa. https://www.freeride.se/forum/settings.php
FIXAT - Navigeringen under ett medlemsalbum. Nästa/föregående byt bara mellan bilder i fotokategorin.

Nya funktioner:

- Nya inlägg Visar alla nya inlägg sedan ditt senaste besöket. Det finns även en snabblänk vid nya inlägg så att du kan gå direkt till svaren som tillkommit sen ditt besök.
Ikonerna framöver trådarna är utbytta så att du snabbt ser vilka trådar som har nya inlägg. Blå = Nya inlägg sen ditt senaste besök.
Direktlänk till Nya inlägg

- Visa profilbilder i forumtrådar Nu är det möjligt att visa profilbilder direkt i forumtrådarna. Standard på Freeride är att inte visa bilder, men ni kan enkelt aktivera funktionen under Forum -> Inställningar.
https://www.freeride.se/forum/settings.php

skrollar man ner till foton och videoklipp.köp och sälj mm. så är det gamla videoklipp som ligger som nya på första sidan

vet inte om det gick förut men fixa så att man kan klicka på texten på nyheter och inte behöver klicka på rubriken!

Rensar tråden lite. Ni behöver bara rapportera sådant som inte rapporteras tidigare och ni behöver inte diskutera hurvida vi ska ha smileys eller inte. Bättre isåfall att förslå att man ska kunna stänga av det.

Stänga av smileysarna, de vore något.
Man får kryssa i under forumsinställningar om man vill att det ska visas eller inte och annars visas det bara som vanliga tecken. vore utmärkt!

I fotoalbumet hittade jag en liten bugg, hela sidan fick inte plats.

Sen tycker jag inte om den blåa färgen på texterna, mycket bättre med svart

johan sa:
Rensar tråden lite. Nu behöver bara rapportera sådant som inte rapporteras tidigare och ni behöver inte diskutera hurvida vi ska ha smileys eller inte. Bättre isåfall att förslå att man ska kunna stänga av det.
kör en röst grej om de, den på startsidan asså

Hmm, man kan inte se kategorier på videoklipp sidan längre. Bugg lr inte så var det ganska lame iaf. Samma med "Anmäl inlägg" texten, låt det bara vara loggan!

Annars tar det väl ett tag å vänja sig men svart var smuttare än blått i nuläget iaf haha.
Kul med lite förändring annars (även fast det funkade bra som det var då..).

Tycker det laggar då man skrollar:S men kan ju bara vara min skit dator som spelar ett spratt!

Borde det inte finnas ett snabbt sätt att kunna nå alla bilder i respektive kategori, och inte bara de "utvalda". Som det är med videoklippen (eller i alla fall har varit, hur det ser ut just nu vet jag ju inte).

"Nya inlägg senaste dygnet" returnerar en (1) sidan med resultat. Det känns lite lite, inte sant?

(Felix; det är ingen bugg.. jag tog bort din obscena smiley.)

Senast ändrad:
Dr_Snow sa:
"Nya inlägg senaste dygnet" returnerar en (1) sidan med resultat. Det känns lite lite, inte sant?

(Felix; det är ingen bugg.. jag tog bort din obscena smiley.)
Va? Kan inte du lägga till egna smileys? Står ju "upload smileys here..." :cool:

Gustav sa:
Borde det inte finnas ett snabbt sätt att kunna nå alla bilder i respektive kategori, och inte bara de "utvalda". Som det är med videoklippen (eller i alla fall har varit, hur det ser ut just nu vet jag ju inte).
Bra förslag. Har själv funderat en del kring det och det ska inte vara omöjligt att genomföra.

Här har ni en bugg som visserligen inte är ny, men ändå en bugg:
Försök ta bort en gammal recension och du kommer till en vit blank sida med nån slags innehållsförteckning. Recensionen tas inte bort.
Problemet är samma på IE, Firefox och chrome.

Nojlas sa:
Här har ni en bugg som visserligen inte är ny, men ändå en bugg:
Försök ta bort en gammal recension och du kommer till en vit blank sida med nån slags innehållsförteckning. Recensionen tas inte bort.
Problemet är samma på IE, Firefox och chrome.
Det är verkligen en bugg jag tycker man borde fixa! Har en del produkter jag ändrat uppfattning om efter lite mer användande...

grashoppan sa:
man kan inte ens se videoklipp eller foton ifrån profilsidorna. Men nice med uppdatering!
Sådär nu är länkarna tillbaka med antal videoklipp och foto på profilsidorna. Senaste videoklippsbilden är inte där, men så fort ni sparar en ny favoritfilm eller laddar upp ett nytt videoklipp ska bilden komma på plats.

vet inte om det är en bugg men blir lite rörigt i annonserna (om man har få bilder och längre text) då början av texten hamnar uppe till höger och slutet nere till vänster..

när man går in på en persons bilder och trycker nästa så kommer in på skidor-jobb kategorin och inte den personens andra foton . SKIT JOBBIGT

Forumlänkarna på forumsidan byter inte färg efter att man besökt dom, som det var förut, störande.

För mig som använder senaste versionen utav safari så verkar färgschemat på texter var ändrat? det jag tänker främst på då är typ på startsidan där det mesta är typ ljusblått vilket inte är allt för skönt. Mer kontraster? detsamma gäller när man är inne i någon tråd då är medlemsnamnen samt citatknappen av samma färg. Kort sagt alla klickbara features med "normalt" typsnitt har den färgen..

Snödjup

Tillbaka
Topp