Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
-
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LasseT" data-source="post: 818013" data-attributes="member: 117281"><p>Självklar böjer jag mej för någon som sett vad som händer vid ett antal kollisioner.</p><p> Kom igen...Om jag har åkt i Rödkulleliftarna. så klart, det är ju standardvägen till min favorit backe Stendalen.</p><p>Ja, det är såna svängar med rejäl radie som hjälper till att minimera kaoset. Det absolut bästa vore ju om de bägge mötande fållorna kunde separeras i sidled av en "refug" som gjorde den hemskt tvära 180 gradaren lite längre. Att göra fållorna bredare hjälper ju alla som i förväg förstår vad som kommer att hända längre fram, så att de kan välja yttersväng. De som inte fattar det kommer även, trots att det är brett, att välja innerkant och orsaka kaos när de inte får runt skidorna, de åker rakt fram, och in de som valt yttersväng.</p><p> Just i Rödkullen har dessvärre alltid liftvärdarna, en speciell begåvning, i att se totalt oberörda ut, när bygel efter bygel åker upp med singelåkare.(hoppas inte du jobbar där). Nu till ett annat fenomen: Då jag är en stressad åkare som vill åka så mycket som möjligt har jag noterat följande: Där det finns två parallella ankarliftar går den högra alltid fortare. Hur kan det komma sej?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LasseT, post: 818013, member: 117281"] Självklar böjer jag mej för någon som sett vad som händer vid ett antal kollisioner. Kom igen...Om jag har åkt i Rödkulleliftarna. så klart, det är ju standardvägen till min favorit backe Stendalen. Ja, det är såna svängar med rejäl radie som hjälper till att minimera kaoset. Det absolut bästa vore ju om de bägge mötande fållorna kunde separeras i sidled av en "refug" som gjorde den hemskt tvära 180 gradaren lite längre. Att göra fållorna bredare hjälper ju alla som i förväg förstår vad som kommer att hända längre fram, så att de kan välja yttersväng. De som inte fattar det kommer även, trots att det är brett, att välja innerkant och orsaka kaos när de inte får runt skidorna, de åker rakt fram, och in de som valt yttersväng. Just i Rödkullen har dessvärre alltid liftvärdarna, en speciell begåvning, i att se totalt oberörda ut, när bygel efter bygel åker upp med singelåkare.(hoppas inte du jobbar där). Nu till ett annat fenomen: Då jag är en stressad åkare som vill åka så mycket som möjligt har jag noterat följande: Där det finns två parallella ankarliftar går den högra alltid fortare. Hur kan det komma sej? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
-
Tillbaka
Topp