Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
7tm power eller rottefella R8
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Oskar_Nft" data-source="post: 244897" data-attributes="member: 28877"><p>Jag har köpt ett par 7tm power till mina nya skidor(4frnt msp) tyvvär så har jag inte hunnit åkt nått ännu. Spontant så känns dom stablia, har ju självklart prövat utrustningen hemma i lägenheten och dom lilla svängningarna jag lyckats göra på barmark verkar den klara... blir spännande att se hur som uppför sig på snö.</p><p></p><p>Ang hur aktiva bindningarna är så kan jag tipsa om den här sidan:</p><p><a href="http://www.telemarktips.com/BindBench.html" target="_blank">http://www.telemarktips.com/BindBench.html</a></p><p>Dock är den lite gammal. Powern ska ju vara 30% mer aktiv än gammla och räknar man med dom värderna så ser man följande (ju större värde desto mer aktiva):</p><p></p><p>( The Forebody Pressure Results, in pounds)</p><p>Cobra: 43 (tror inte att r8an blivit märkvärt mer aktiv gentemot cobran)</p><p>7tm: 36 då borde ju power rimligtvis bli 1.3*36= 46,8 altså lite bättre men inte mycket. </p><p>man kan ju också ta bort powerpinen och då blir ju värdet följdaktligen 36 även på powern</p><p>HH: 21-30-36-45-48-55</p><p></p><p></p><p>Stablilitetsmässigt så tror jag inte det är någon märkbar skillnad mellan r8an och 7tm powern</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Oskar_Nft, post: 244897, member: 28877"] Jag har köpt ett par 7tm power till mina nya skidor(4frnt msp) tyvvär så har jag inte hunnit åkt nått ännu. Spontant så känns dom stablia, har ju självklart prövat utrustningen hemma i lägenheten och dom lilla svängningarna jag lyckats göra på barmark verkar den klara... blir spännande att se hur som uppför sig på snö. Ang hur aktiva bindningarna är så kan jag tipsa om den här sidan: [URL]http://www.telemarktips.com/BindBench.html[/URL] Dock är den lite gammal. Powern ska ju vara 30% mer aktiv än gammla och räknar man med dom värderna så ser man följande (ju större värde desto mer aktiva): ( The Forebody Pressure Results, in pounds) Cobra: 43 (tror inte att r8an blivit märkvärt mer aktiv gentemot cobran) 7tm: 36 då borde ju power rimligtvis bli 1.3*36= 46,8 altså lite bättre men inte mycket. man kan ju också ta bort powerpinen och då blir ju värdet följdaktligen 36 även på powern HH: 21-30-36-45-48-55 Stablilitetsmässigt så tror jag inte det är någon märkbar skillnad mellan r8an och 7tm powern [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
7tm power eller rottefella R8
Tillbaka
Topp