Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
7tm power eller rottefella R8
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="BjornV" data-source="post: 244921" data-attributes="member: 38452"><p>Ja 7tm hade nog blivit bra men ibland är man ju kanske lite för rädd för att testa nått nytt. Vet ju att jag trivs med R8 an åkmässigt, men det är ju helt klart en risk att åka utan utlösningsfunktion på bindningarna. Ska försöka testa 7tm nångång så kanske det blir på nästa par skidor. Nån som har erfarenhet av att montera bindningarna själv eller bör man lämna in skidorna och få det gjort. Tänkte om det är nått jag klarar av själv hemma, spar ju en del tid o pengar på att slippa lämna in dom. Nån som har nått bra tips på hur man placerar en telis bindning på ett par twin tipp (scratch BC), har läst på lite om chord center mm men jag undrar om det inte går att placera dom på nått sätt i förhållande till markeringarna för alpina bindningar. Känns som det skulle va rätt smidigt finns ju en hel del teorier om var hur man ska placera telis bindning på twin tip vilket gör det hela lite förvirrande</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="BjornV, post: 244921, member: 38452"] Ja 7tm hade nog blivit bra men ibland är man ju kanske lite för rädd för att testa nått nytt. Vet ju att jag trivs med R8 an åkmässigt, men det är ju helt klart en risk att åka utan utlösningsfunktion på bindningarna. Ska försöka testa 7tm nångång så kanske det blir på nästa par skidor. Nån som har erfarenhet av att montera bindningarna själv eller bör man lämna in skidorna och få det gjort. Tänkte om det är nått jag klarar av själv hemma, spar ju en del tid o pengar på att slippa lämna in dom. Nån som har nått bra tips på hur man placerar en telis bindning på ett par twin tipp (scratch BC), har läst på lite om chord center mm men jag undrar om det inte går att placera dom på nått sätt i förhållande till markeringarna för alpina bindningar. Känns som det skulle va rätt smidigt finns ju en hel del teorier om var hur man ska placera telis bindning på twin tip vilket gör det hela lite förvirrande [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
7tm power eller rottefella R8
Tillbaka
Topp