Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
7TM Power Tour - Har du problem med hälhöjarna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AndT" data-source="post: 504457" data-attributes="member: 30224"><p>Tappade du hela stålbygeln? Sköt den iväg när du gick på den eller hur gick detta till? Kanske läge att ha hjälm på uppvägen också.</p><p></p><p>Jag har också lyckats vrida ur ett par gånger men eftersom jag satt DIN-9 från början så har jag ännu inte lyckats lösa ut den. Dock ännu så länge bara gjort pudervurpor. Planerar med seriösa pistvurpor senare på säsongen. </p><p></p><p>Skall få två nya plastbakdelar med hälhöjare med posten om några dagar efter att jag påpekat problemen. Det anmärkningsvärda är att Garmont USA (och tillverkaren <a href="http://www.telemarking.de/index-start.html" target="_blank">http://www.telemarking.de/index-start.html</a>) på sin FAQ tipsade om att fila i plastspåren på bindningen för att göra djupare spår och således låsa hälhöjaren på högsta nivån. Således ett känt problem som har med designen att göra och inget som jag accepterar. Snackade med fler folk som också hade hälhöjare som vek ner sid under normalt användande, kanske ett litet varningens finger, hur svårt skall detta vara att åtgärda..... Dock verkar det som om vissa användare aldrig har upplevt det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AndT, post: 504457, member: 30224"] Tappade du hela stålbygeln? Sköt den iväg när du gick på den eller hur gick detta till? Kanske läge att ha hjälm på uppvägen också. Jag har också lyckats vrida ur ett par gånger men eftersom jag satt DIN-9 från början så har jag ännu inte lyckats lösa ut den. Dock ännu så länge bara gjort pudervurpor. Planerar med seriösa pistvurpor senare på säsongen. Skall få två nya plastbakdelar med hälhöjare med posten om några dagar efter att jag påpekat problemen. Det anmärkningsvärda är att Garmont USA (och tillverkaren [URL]http://www.telemarking.de/index-start.html[/URL]) på sin FAQ tipsade om att fila i plastspåren på bindningen för att göra djupare spår och således låsa hälhöjaren på högsta nivån. Således ett känt problem som har med designen att göra och inget som jag accepterar. Snackade med fler folk som också hade hälhöjare som vek ner sid under normalt användande, kanske ett litet varningens finger, hur svårt skall detta vara att åtgärda..... Dock verkar det som om vissa användare aldrig har upplevt det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
7TM Power Tour - Har du problem med hälhöjarna?
Tillbaka
Topp