Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
8000 I PRISPENGAR I Ghosthill open 2009
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gh" data-source="post: 509619" data-attributes="member: 42220"><p>Jag åkte ut till spökbacken idag för att fota alla rails och hoppet men när jag tog upp kameran så märkte jag att batteriet vart helt slut. hoppet kommer inte att se ut som det gör idag, alla hopp som man skall ha i ett distriktsmästerskap måste byggas samma dag eller dagen innan så att ingen kan hoppa in sig i hoppet före tävlingen. </p><p>vi kommer att ha 2 kickar, det lilla hoppet brukar vara runt 6 meter medan det stora kommer att bli runt 12-14 meter. det kommer att vara floater kickar då landningen inte går att bygga så brant pga backens grundlutning. tidigare år har hoppen varit relativt små, runt 10 meter platå men eftersom att sporten har tagit ett sånt stort kliv framåt så har vi konstaterat att 10 meter inte räcker. en dubbelflip i ett 10 meters hopp är ju inte så roligt eller en spinn över 540 grader blir lite stressigt. </p><p></p><p>Anmälan kan skickas till Ghosthillopen@live.se eller kallepettersson102@hotmail.com.</p><p></p><p>spökbacken ligger utanför Katrineholm / Södermanland. Vägbeskrivning finns på <a href="http://www.spokbacken.se/" target="_blank">http://www.spokbacken.se/</a></p><p></p><p>Mvh / Kalle</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gh, post: 509619, member: 42220"] Jag åkte ut till spökbacken idag för att fota alla rails och hoppet men när jag tog upp kameran så märkte jag att batteriet vart helt slut. hoppet kommer inte att se ut som det gör idag, alla hopp som man skall ha i ett distriktsmästerskap måste byggas samma dag eller dagen innan så att ingen kan hoppa in sig i hoppet före tävlingen. vi kommer att ha 2 kickar, det lilla hoppet brukar vara runt 6 meter medan det stora kommer att bli runt 12-14 meter. det kommer att vara floater kickar då landningen inte går att bygga så brant pga backens grundlutning. tidigare år har hoppen varit relativt små, runt 10 meter platå men eftersom att sporten har tagit ett sånt stort kliv framåt så har vi konstaterat att 10 meter inte räcker. en dubbelflip i ett 10 meters hopp är ju inte så roligt eller en spinn över 540 grader blir lite stressigt. Anmälan kan skickas till Ghosthillopen@live.se eller kallepettersson102@hotmail.com. spökbacken ligger utanför Katrineholm / Södermanland. Vägbeskrivning finns på [URL]http://www.spokbacken.se/[/URL] Mvh / Kalle [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
8000 I PRISPENGAR I Ghosthill open 2009
Tillbaka
Topp