Rossignol super 7 2012

• Trådstartare Trådstartare tefjer
  • Start datum Start datum
T

tefjer

Guest
Rossignol super 7 2012
Hei!

Har søkt litt på forskjellige forum(også her på freeride.se) og prøvd finne ut litt om Super 7 2012 mod.Men ikke funnet ut så mye.http://www.rossignol.com/SE/SE/super-7_RA1QC01_product_ski-men-skis-freeride.html

Har kjørt endel på Hellbent og er fornøyd med dem.Men vurderer å kjøpe Super 7 2012 mod.Har 189cm Hellbent.Den er vell 192cm.Tror jeg må ha 195cm av super 7 ? Er 179 cm og 75kg.Kjører overalt,pist og pudder.Mest i Åre.Skal ikke bruke dem til jibbing,kun frikjøring.Er ingen pro,men liker kjøre fort med store svinger.

Hvordan er super 7 i pisten ? Noen som har erfaringer ? I pudder er de vell bra.Men vil ha en ski til alt.Ikke råd til mange ski:)

Flex ? Ikke så myke som Hellbent vet jeg.

Monteringspunkt bindinger ? Har Hellbent med 1 cm bak midtstilt(core) ? Liker ikke så mye bakstilt.Har prøvd Hellbent 2,5cm bak midtstilt.Syns core er mye bedre på de.

Hvor mye spenn er det på super 7? Litt ser det ut som når en ser videoer på youtube osv.Rockeren er vel litt mindre enn på Hellbent.Vil ha ski med rocker fram og bak.Liker rocker!

Bindinger ? Får skiene og Jester for NOK 7600.Og det er vell veldig billig for nye super7.Har Jester fra før og de er bra.Men hva med Rossignol FKs 140 xxl ?

Fint om noen som har prøvd super 7 orker svare:)

Mvh Terje Fjerdingen,Norge og Åre.

Senast ändrad:
Rossignol super 7 2012
FKS er fantastisk gode bindinger, uansett. Kanskje de beste på markedet? Skia har jeg null erfaring med, og de er nok ikke for meg.

Rossignol super 7 2012
arild_ak sa:
FKS er fantastisk gode bindinger, uansett. Kanskje de beste på markedet? Skia har jeg null erfaring med, og de er nok ikke for meg.
Nya FKS140 är dock en hybrid mellan den gamla FKS och det sämre PX alternativet. Så FKS häl och PX tå. Vet inte om jag hade tyckt om det? Hellre gå för ett par Jester. Alternativt kört på ett par Salomon STH16 steel. :)

För övrigt så finns det andra skidor i klassen som kan vara intressanta för dig.

Moment Bibby är ett hett tips. Körde på de hela förra säsongen. Själv tycker jag att de klarar allt. Lätt nog för att ta en sväng i parken, flyter fint och stabila nog för att ladda på ordentligt.

Völkl Shiro. I mina ögon är den way bättre än SS7. För dels så väger den mindre och dels så ser rockern mycket bättre ut. Att ha för brant rocker i tippen gör att skidan vill ploga istället för att plana.

Om SS7 är samma skida som Soul7 så säger kör på den! Soul7 kan vara det mest intressanta som Rossi har klämt på länge ( ja....sedan första S7an då...)
Soul7 hade lägre tiprocker och längre radie. Den saknade också den löjliga tailen som bara såg ut som att den var ivägen.

Rossignol super 7 2012
Takk for infoen!
Har lest endel av det som sto på Teton ja.
Får se hva det blir til.Super7 blir fort utsolgt og..
Er litt redd for at Super 7 skal bli for lik skiene jeg allerede har,Hellbent.

Hører gjerne fra flere om Super7!

Terje.

Rossignol super 7 2012
tefjer sa:
Takk for infoen!
Har lest endel av det som sto på Teton ja.
Får se hva det blir til.Super7 blir fort utsolgt og..
Er litt redd for at Super 7 skal bli for lik skiene jeg allerede har,Hellbent.

Hører gjerne fra flere om Super7!

Terje.
Tror den er ganske mye stivere enn hva bentsa er. I og med at bentsa er veldig myke, og denne skal være en stivere s7.

Rossignol super 7 2012
MrLarsen sa:
Tror den er ganske mye stivere enn hva bentsa er. I og med at bentsa er veldig myke, og denne skal være en stivere s7.
jag må säga att den nya bentch. i 192 som är uppstyvad i tailen är hyfsat lik ss7 i styvhet, men det tyckte jag även rocker 2 var...

Rossignol super 7 2012
PNyBerg: Så på Shiro i Åre på lørdag ja.Den så bra ut.
Liten rocker bak.Litt stivere enn Hellbent.

t,

Rossignol super 7 2012
Har du tatt en kikk i forrige Fri Flyt?

SS7, Nocta, Shiro og en haug andre med fleksindeks og gode greier.

Rossignol super 7 2012
http://blistergearreview.com/gear-reviews/review-2011-2012-rossignol-super-7
http://blistergearreview.com/gear-r...rossignol-sickle-2010-2011-rossignol-s6-186cm

Jag har kört S6 186 (utan rocker), S7 188 och SS7 195 de senaste åren.
Körde S6/s7 som sverigeskidor och S6/SS7 utomlands.

SS7 funkar väldigt bra i pisten bara man står mitt på skidan och det inte är stenhårt. Den känns väldigt kort och det var bara i väldigt tight skog jag märkte av längden. Jag är 180 cm 80 kg. Jag monterade på 0 och trivdes med det.

I år blir det Sickle som enda skida och jag hoppas inte rockern gör den orolig i stökigt uppkört där jag gillade gamla S6'orna som fan. Orkar inte släpa fler par skidor när jag ska någonstans och jag tyckte SS7 blev lite studsig i uppkört. Inte som S7 men inte bra. S6'orna var för "dykiga" för att vara one-ski-quiver.

Ska sätta på en FKS 140 och se hur den funkar också. Har sällan bindningarna högre än 10 så det kanske kan funka.

Har även sneglat på Shiro och Line Influence 115 men ska ge Sickle en chans först.

// johan

Rossignol super 7 2012
SiSt:ja har lest testen i Friflyt x ant ganger:)
Men det er bilde av s7.Men de skriver om super7. Tror kanskje de har forveksla litt.Satt inn bilde av s7 og testet super 7 ser det ut som.

Nocta blir for kort til meg.

Yiu-han :Sickle blir også for korte syns jeg.Du monterte bindingene 0 på super 7.Hvor langt bak absolutt midtpunkt på skien er det ?

t,

Senast ändrad:
Rossignol super 7 2012
Da har jeg fått Super 7 195cm:)

Yiu-han:du monterte på 0.Hvordan var skiene da ? I pisten versus pudder ? Vurderer +1 (eller +2 jeg).Det vil vel funke helt ok i pudder,men er redd det blir for kjedelig og lite lekfult i pisten ? Jeg er jo vant med Hellbent montert på core(1cm bak midtstilt).Liker å ha den litt "jibbige" følelsen i pisten.+1 er 6 cm bak midtstilt på Super 7.

Terje.

Rossignol super 7 2012
PNyberg sa:
arild_ak sa:
Nya FKS140 är dock en hybrid mellan den gamla FKS och det sämre PX alternativet. Så FKS häl och PX tå. Vet inte om jag hade tyckt om det? Hellre gå för ett par Jester. Alternativt kört på ett par Salomon STH16 steel. :)
Ingen hybrid, mr Nyberg. :)

Heel piecen på PX er det som går til helvete fort, tådelen har jeg ikke hørt om så mange problemer med. Tådelen er en bit Look har brukt i ganske mange år, om enn i noe forskjellige konfigurasjoner (også sammen med FKS-hæl for ørten år siden, da ble den kalt "Geze"). Mange foretrekker faktisk det du kaller "PX-tå", fordi den har evne til å slippe i tådelen også, ikke bare i hælen. Tåen er laget i plast, det er vel det eneste aberet.

Rossignol super 7 2012
Fikk montert bindingene på Hanson i Åre i dag.Det ble 1+.
Gleder meg til å teste dem neste helg! Blir Ski,test och fest ganske sikkert i Åre nå.Kanonene har sprutet snø i hele helgen og i dag har det snødd mye her.Meldt ganske kaldt hele uken også:) Topp!
Super 7 er mye stivere enn Hellbent.Men stivere enn jeg trodde på forhånd.Kjennes ut som kvalitet tvers igjennom.

t,

Tillbaka
Topp