Kör två år gamla Sidestash 188 med Duke och K2 "precut skins". Bara gjort ett par korta turer, men funkar prima tycker jag. Offpist tycker jag Sidestash är en dröm (och med mer rocker i årets modell kanske ännu bättre), flera klasser upp från de Mojo 90 jag hade innan. Bär mina +100 kg utan knorr, och käkar fulsnö med god aptit.
Tycker den funkar bra i pist också, är faktiskt förvånad över klippet i kortsvängar i fall-linjen. Inget att jämföra med mina Racetiger SL, men för att vara bred offpistskida funkar den förvånansvärt bra. I stor sväng känns den lite svårövertalad vid ingång i sväng, kräver rätt mycket tryck fram för att gå in ordentligt. Kan vara att jag jämför med Racetiger, men tycker den känns mer motsträvig än mina gamla Mojo 90. Aggressiv piståkning funkar bra, men det tog en stund innan "cruisingsvängarna" i eftermiddagssolen kom lika naturligt och avslappnat som med mina tidigare Mojo 90. Men årets modell med mer rocker kan vara bättre här. Och ... vill man ha en viloskida för lata dagar i solen finns det nog bättre val. Sidestash är kanske inte lika mycket järnvägsräls som de Atomic Sugar Daddy Pro jag testade för ett par år sedan, men de vill nog gärna ha en rätt tung och/eller aggresiv åkare, i alla fall i pist. Än så länge är det jag som bangar ur, inte skidan. Det gillar jag.