Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
90mm midja på Telisskida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PastorHoffa" data-source="post: 134629" data-attributes="member: 45732"><p>Om du är en strikt och bakåtsträvande telisåkare som måste göra telemarksutfall i varje sväng så kan 90mm och 185cm bli lite knivigt i tät skog. Men om du är en dynamisk och framåtsträvande åkare som vågar köra paralella svängar när förhållandena så kräver fungerar det alldeles utmärkt!</p><p></p><p>Jag har i några år kört på Scratch BC 182 och trivs fantastiskt bra med dom, vilket är lite undligt då jag ogillade dom starkt med alpinbindning.</p><p></p><p>Centralbyrån ger ju ett bra förslag, men vem har råd att köpa två par Dynastar samma vinter? 8800 upplevde jag som en rktigt bra telisskida men med lite för stor svängradie för min smak, 4800 är riktigt rolig vid lite hårdre före men bär inte tillräckligt när det är mjukt. Jag skulle inte köpa någon av de två skidorna som enda skida.</p><p></p><p>// Hoffa</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PastorHoffa, post: 134629, member: 45732"] Om du är en strikt och bakåtsträvande telisåkare som måste göra telemarksutfall i varje sväng så kan 90mm och 185cm bli lite knivigt i tät skog. Men om du är en dynamisk och framåtsträvande åkare som vågar köra paralella svängar när förhållandena så kräver fungerar det alldeles utmärkt! Jag har i några år kört på Scratch BC 182 och trivs fantastiskt bra med dom, vilket är lite undligt då jag ogillade dom starkt med alpinbindning. Centralbyrån ger ju ett bra förslag, men vem har råd att köpa två par Dynastar samma vinter? 8800 upplevde jag som en rktigt bra telisskida men med lite för stor svängradie för min smak, 4800 är riktigt rolig vid lite hårdre före men bär inte tillräckligt när det är mjukt. Jag skulle inte köpa någon av de två skidorna som enda skida. // Hoffa [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
90mm midja på Telisskida
Tillbaka
Topp