Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
90mm midja på Telisskida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PSX" data-source="post: 134641" data-attributes="member: 36177"><p>Rabbit:</p><p></p><p>Svarar på det du skrev ovan. </p><p></p><p>1. Jag har åkt väldigt mycket mer offpist än måttsund och dundret.. Och 70 mm funkar väldigt bra. </p><p></p><p>Nu över till din fråga, vad som ger mest bärkraft, 100 km/h eller 100 mm. Jag förstår din fråga som om du undrar vilket som ger mest bärighet, en decimeter bredare skidor, eller 100 km/h i ökad fart. Svaret är givetvis att det är den ökade farten som ger mer bärighet.. Jämför med ett flygplan, flyger du för sakta så kan det inte flyga hur mycket bredare vingar du än ger det.. </p><p></p><p>Nej, offpiståkning handlar mycket lite om hur breda skidor du har, och väldigt mycket om vilken teknik du har, spec om vi talar telis.. </p><p></p><p>"PSX: Vet inte hur mycket offpist du har åkt (förutom lite vindpinat i måttsund eller dundret antar jag)</p><p>men 70mm funkar inte offpist om du vill ha kul. Sen att det är farten som ger lyftet är bara sant till en viss del, en ytterst liten del. Bärytan är det som ger bärighet (jag vet det låter jättekonstigt...).</p><p>Och vad ger mest bäryta, 100mm eller 100km/h?"</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PSX, post: 134641, member: 36177"] Rabbit: Svarar på det du skrev ovan. 1. Jag har åkt väldigt mycket mer offpist än måttsund och dundret.. Och 70 mm funkar väldigt bra. Nu över till din fråga, vad som ger mest bärkraft, 100 km/h eller 100 mm. Jag förstår din fråga som om du undrar vilket som ger mest bärighet, en decimeter bredare skidor, eller 100 km/h i ökad fart. Svaret är givetvis att det är den ökade farten som ger mer bärighet.. Jämför med ett flygplan, flyger du för sakta så kan det inte flyga hur mycket bredare vingar du än ger det.. Nej, offpiståkning handlar mycket lite om hur breda skidor du har, och väldigt mycket om vilken teknik du har, spec om vi talar telis.. "PSX: Vet inte hur mycket offpist du har åkt (förutom lite vindpinat i måttsund eller dundret antar jag) men 70mm funkar inte offpist om du vill ha kul. Sen att det är farten som ger lyftet är bara sant till en viss del, en ytterst liten del. Bärytan är det som ger bärighet (jag vet det låter jättekonstigt...). Och vad ger mest bäryta, 100mm eller 100km/h?" [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
90mm midja på Telisskida
Tillbaka
Topp