Speedmachine jämfört med AoS-pjäxor

makeasound

Aktiv medlem
Som jag skriver så står jag i kast med att köpa pjäxor åt min bror och det är kanske en missvisande rubrik.

Jag har en bra bild av ace of spades pjäxmodell, men min bror har inte testat den .
I mitt kära Växjö finns bara speedmachine att tillgå i hans storlek. Jag undrar hurlångt ut på djupt vatten jag är?
Visst lägger man in egen sula och dittan och dattan , för att få böttre form.
men kan han testa den och kanske få en liten bild hur det kommer sitta?
Kanske det rent utav av finns någon som sitter med olika pjäxor ur Nordica och kan berätta andra som liknar denna?

Jag är beredd att bli sågad, men frågar endå.

Mvh

Senast ändrad:
Jag har varit ägare till båda och åker just nu i AoS och har aldrig haft en bättre pjäxa. Har haft den i två säsonger nu och hade Speeden lika länge. Innerskon är behagligare och har en bättre passform tycker jag. Eftersom AoS har tre spännen och en tunga har den en, tycker jag "stabilare" känsla.
Jag skulle säga att det inte går att testa en speedmachine för att få en känsla för AoS, isåfall mycket bättre med deadmoney som är lillebror till AoS.
Det beror också självklart vart han åker mest men är det park och offpist skulle jag välja AoS eller deadmoney före speedmachine alla dagar i veckan.

Gnagarn sa:
Jag har varit ägare till båda och åker just nu i AoS och har aldrig haft en bättre pjäxa. Har haft den i två säsonger nu och hade Speeden lika länge. Innerskon är behagligare och har en bättre passform tycker jag. Eftersom AoS har tre spännen och en tunga har den en, tycker jag "stabilare" känsla.
Jag skulle säga att det inte går att testa en speedmachine för att få en känsla för AoS, isåfall mycket bättre med deadmoney som är lillebror till AoS.
Det beror också självklart vart han åker mest men är det park och offpist skulle jag välja AoS eller deadmoney före speedmachine alla dagar i veckan.
Detta låter bra! Tack för hjälpen!
Har du haft samma size i båda?

Att det är olika komfort är jag med på:) får leta efter dead money också då:)

Tillbaka
Topp