Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
920 till 916, fungerar det verkligen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 478999" data-attributes="member: 12152"><p>Det är sant. Dom allra flesta är inte primärt ute efter en bindning med högt din när det handlas 916/920 eller FKS155/185. Det är stabiliteten och hållbarheten man är ute efter. Alternativet är 914 Lab. Då får man en bindning som är nästan lika stabil som en 916, men med mer mänsklig dinskala. </p><p></p><p>Sen håller jag inte med dig angående tjuvsläppen. För min del är det precis tvärtom. Så länge jag håller mig i pudret kan jag köra nästan vilken bindning som helst och det tjuvsläpper princip aldrig. Jag har tex en S900 12:a ställd på 9 på mina Sanouk och det har aldrig varit några problem, men jag vill ha den lågt när jag kör i tät skog pga risken för lågfartsfall. Undantaget är förstås i landningar, men numera hoppar jag inte i någon större utsträckning. Däremot om man kör fort och drar på i allmänhet i en stökig och hård pist så behövs det rejäla doningar för att sitta kvar på i bindningarna. Jag skulle aldrig skruva dit en Salomon 12:a på mina GS-räsers tex.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 478999, member: 12152"] Det är sant. Dom allra flesta är inte primärt ute efter en bindning med högt din när det handlas 916/920 eller FKS155/185. Det är stabiliteten och hållbarheten man är ute efter. Alternativet är 914 Lab. Då får man en bindning som är nästan lika stabil som en 916, men med mer mänsklig dinskala. Sen håller jag inte med dig angående tjuvsläppen. För min del är det precis tvärtom. Så länge jag håller mig i pudret kan jag köra nästan vilken bindning som helst och det tjuvsläpper princip aldrig. Jag har tex en S900 12:a ställd på 9 på mina Sanouk och det har aldrig varit några problem, men jag vill ha den lågt när jag kör i tät skog pga risken för lågfartsfall. Undantaget är förstås i landningar, men numera hoppar jag inte i någon större utsträckning. Däremot om man kör fort och drar på i allmänhet i en stökig och hård pist så behövs det rejäla doningar för att sitta kvar på i bindningarna. Jag skulle aldrig skruva dit en Salomon 12:a på mina GS-räsers tex. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
920 till 916, fungerar det verkligen?
Tillbaka
Topp