Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
a-kassa i utlandet
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JON4S" data-source="post: 88711" data-attributes="member: 30964"><p>Vet inte om du menar att du ska fuska med a-kassan. Om det är det du menar så tycker jag att du ska avstå. För tänk efter var kommer pengarna ifrån. Eller snarare vem/vilka.</p><p></p><p>Något som däremot funkar är om du jobbar och sparar pengar för en säsong, sen jobbar när du gör din säsong, och är av naturliga själ är arbetslös när du kommer hem. Så kan du tillgodoräkna dig arbetat tid utomlands och få a-kassa tills du hittar nytt jobb här hemma. </p><p></p><p>Så till alla med fast jobb, hej o hå, som inte vågar chansa och åka. Smällen behöver inte bli så stor när man kommer hem igen. Våga vara craäsjy.</p><p></p><p>Om du ska arbeta utomlands så är det nog smartare att skippa svartjobbet och betala skatt. Sjukförsäkringar, pengar tillbaka på liftkort, fördelarna är många. Skatten får du ju tillbaka på återbäringen ändå om du bara jobbar 4-5 mån.</p><p></p><p>Att byta till en utländs arbetsförmedlig/a-kassa har jag ingen erfarenhet av.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JON4S, post: 88711, member: 30964"] Vet inte om du menar att du ska fuska med a-kassan. Om det är det du menar så tycker jag att du ska avstå. För tänk efter var kommer pengarna ifrån. Eller snarare vem/vilka. Något som däremot funkar är om du jobbar och sparar pengar för en säsong, sen jobbar när du gör din säsong, och är av naturliga själ är arbetslös när du kommer hem. Så kan du tillgodoräkna dig arbetat tid utomlands och få a-kassa tills du hittar nytt jobb här hemma. Så till alla med fast jobb, hej o hå, som inte vågar chansa och åka. Smällen behöver inte bli så stor när man kommer hem igen. Våga vara craäsjy. Om du ska arbeta utomlands så är det nog smartare att skippa svartjobbet och betala skatt. Sjukförsäkringar, pengar tillbaka på liftkort, fördelarna är många. Skatten får du ju tillbaka på återbäringen ändå om du bara jobbar 4-5 mån. Att byta till en utländs arbetsförmedlig/a-kassa har jag ingen erfarenhet av. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
a-kassa i utlandet
Tillbaka
Topp