Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
a-kassa i utlandet
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gelendesprung" data-source="post: 88724" data-attributes="member: 35006"><p>TopDog>> Hur f-n kan du leva med dig själv? </p><p>Tycker du på allvar att alla ska arbeta och betala pengar till A-kassan för att sedan ha rätt att sticka iväg och säsonga och att de som inte utnyttjar den bara är suckers? Vad tror du skulle hända om alla arbetande svenskar fick för sig att detta var ok? </p><p>Jag har ingen aning om hur mycket pengar man får ut i A-kassa men låt säga att man får ut 8000kr/mån. Om du roar dig i alperna i 5 månader betyder det att hela sveriges arbetande befolkning givit dig 40000kr, detta är pengar som skulle kunna användas till något mycket bättre. Varför inte bara råna ett par pensionärer direkt? Om folk som du bara orkade lyfta på sina slappa nintendo-arslen och jobba som hederliga människor skulle man istället kunna se till att t.ex. barn som behöver extra hjälp med att lära sig skriva skulle få det i skolan och andra goda saker som idag närmast liknas vi utopier. (hur är många av inläggen gällande A-frames och "teneighty v.s. fujative" skrivna egentligen?)</p><p></p><p>Jag är själv inte mycket äldre än du och måste säga att folk i vår ålder som är friska nog att åka skidor inte borde ha några problem med att snåla lite på utgifterna, jobba lite mera och spara ihop pengar under sommar och höst för att ha råd att åka skidor. Skidsäsonger är ingen mänsklig rättighet, det är däremot utbildning och mycket annat som det är menat att vi alla ska bidra till genom att arbeta.</p><p></p><p>Om jag skulle springa på dig i vinter är det mycket möjligt att jag skulle slita huvet av dig på en gång, men du behöver inte vara orolig eftersom du verkar vara på väg till Chamonix och jag själv tänkte tillbringa vintern/våren på behörigt avstånd på en annan kontinent, detta blir möjligt genom att jag för tillfället både pluggar och jobbar. </p><p></p><p>41åriga Ola är väl f.ö. en av hjältarna i den generation som sett till att vi har den sociala trygghet som vi har i dagens sverige.</p><p></p><p>Med vänliga hälsningar skattebetalarna</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gelendesprung, post: 88724, member: 35006"] TopDog>> Hur f-n kan du leva med dig själv? Tycker du på allvar att alla ska arbeta och betala pengar till A-kassan för att sedan ha rätt att sticka iväg och säsonga och att de som inte utnyttjar den bara är suckers? Vad tror du skulle hända om alla arbetande svenskar fick för sig att detta var ok? Jag har ingen aning om hur mycket pengar man får ut i A-kassa men låt säga att man får ut 8000kr/mån. Om du roar dig i alperna i 5 månader betyder det att hela sveriges arbetande befolkning givit dig 40000kr, detta är pengar som skulle kunna användas till något mycket bättre. Varför inte bara råna ett par pensionärer direkt? Om folk som du bara orkade lyfta på sina slappa nintendo-arslen och jobba som hederliga människor skulle man istället kunna se till att t.ex. barn som behöver extra hjälp med att lära sig skriva skulle få det i skolan och andra goda saker som idag närmast liknas vi utopier. (hur är många av inläggen gällande A-frames och "teneighty v.s. fujative" skrivna egentligen?) Jag är själv inte mycket äldre än du och måste säga att folk i vår ålder som är friska nog att åka skidor inte borde ha några problem med att snåla lite på utgifterna, jobba lite mera och spara ihop pengar under sommar och höst för att ha råd att åka skidor. Skidsäsonger är ingen mänsklig rättighet, det är däremot utbildning och mycket annat som det är menat att vi alla ska bidra till genom att arbeta. Om jag skulle springa på dig i vinter är det mycket möjligt att jag skulle slita huvet av dig på en gång, men du behöver inte vara orolig eftersom du verkar vara på väg till Chamonix och jag själv tänkte tillbringa vintern/våren på behörigt avstånd på en annan kontinent, detta blir möjligt genom att jag för tillfället både pluggar och jobbar. 41åriga Ola är väl f.ö. en av hjältarna i den generation som sett till att vi har den sociala trygghet som vi har i dagens sverige. Med vänliga hälsningar skattebetalarna [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
a-kassa i utlandet
Tillbaka
Topp