Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
a-kassa i utlandet
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 88735" data-attributes="member: 12483"><p>Ungdomar!</p><p></p><p>Jag har med intresse läst ovanstående, och naturligtvis blir man lite betänksam. Förra säsongen hade vi här på FR en tråd som kom att handla om attityder i stor och smått. </p><p></p><p>TopDogs rader "förstår att du är sur ola rockberg är man 41 bast å aldrig använt sig av a-kassa då skulle jag också undra vart mina pengar gick till, du måste ju ha betalat en hel förmögenhet dit", uppvisar ju utåt sett en omogenhet och brist på eftertanke som jag i o f s inte tror är så unik i den aktuella åldergruppen. </p><p></p><p>Jag måste konstatera att jag personligen aldrig ens kommit på tanken att "använda" mig av a-kassan till något som den inte är avsedd för, d v s kontantstöd vid arbetslöshet. Ni vet att kunna betala hyra, mat, transporter och andra triviala vardagsting. Nu gör ju inte det mig till mönstermedborgaren nr 1, och faktum är att jag vet ju inte ens vad jag talar om. Jag har alltså aldrig uppburit A-kassa i någon form.</p><p></p><p>Nån skrev att verkligheten alltid kommer ikapp en. Om man inte aktivt, hela tiden, försöker revidera sina attityder riskerar man tunga överraskningar i framtiden.</p><p></p><p>Detta hindrar nu inte alls att man "slarvar" runt några år, sommarjobbar, gör säsonger, ev även jobbar lite svart om så krävs, ser sig om. Jag anser dock att ta med sig a-kassan till alpländerna med med försatsen att "söka jobb" där nere ekar rätt tomt. Uppenbarligen tillåter systemet det, men ärligt, är det verkligen sanningen. Jag tror åkningen och livet kring det inte är förenligt med seriöst jobbsökande, d v s i arbetsförmedlingens mening. Men visst, jag har haft fel förut.</p><p></p><p>Alltså, ge tusan i att utnyttja system och utveckla era attityder, men ha kul.</p><p>Ska väl inte behöva vara så svårt, va?</p><p></p><p></p><p>Ciao!</p><p></p><p>Eder, </p><p>Ace DG</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 88735, member: 12483"] Ungdomar! Jag har med intresse läst ovanstående, och naturligtvis blir man lite betänksam. Förra säsongen hade vi här på FR en tråd som kom att handla om attityder i stor och smått. TopDogs rader "förstår att du är sur ola rockberg är man 41 bast å aldrig använt sig av a-kassa då skulle jag också undra vart mina pengar gick till, du måste ju ha betalat en hel förmögenhet dit", uppvisar ju utåt sett en omogenhet och brist på eftertanke som jag i o f s inte tror är så unik i den aktuella åldergruppen. Jag måste konstatera att jag personligen aldrig ens kommit på tanken att "använda" mig av a-kassan till något som den inte är avsedd för, d v s kontantstöd vid arbetslöshet. Ni vet att kunna betala hyra, mat, transporter och andra triviala vardagsting. Nu gör ju inte det mig till mönstermedborgaren nr 1, och faktum är att jag vet ju inte ens vad jag talar om. Jag har alltså aldrig uppburit A-kassa i någon form. Nån skrev att verkligheten alltid kommer ikapp en. Om man inte aktivt, hela tiden, försöker revidera sina attityder riskerar man tunga överraskningar i framtiden. Detta hindrar nu inte alls att man "slarvar" runt några år, sommarjobbar, gör säsonger, ev även jobbar lite svart om så krävs, ser sig om. Jag anser dock att ta med sig a-kassan till alpländerna med med försatsen att "söka jobb" där nere ekar rätt tomt. Uppenbarligen tillåter systemet det, men ärligt, är det verkligen sanningen. Jag tror åkningen och livet kring det inte är förenligt med seriöst jobbsökande, d v s i arbetsförmedlingens mening. Men visst, jag har haft fel förut. Alltså, ge tusan i att utnyttja system och utveckla era attityder, men ha kul. Ska väl inte behöva vara så svårt, va? Ciao! Eder, Ace DG [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
a-kassa i utlandet
Tillbaka
Topp