Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
a-kassa i utlandet
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="NEW" data-source="post: 88746" data-attributes="member: 16063"><p>bäste herr Dave Spruces beakta frasen "Dags att premiera människor med ambition som kan driva det här landet framåt och sluta dalta med fuskarna." ur mitt tidigare inlägg. Tycker du fortfarande att du ställde en intelligent fråga? </p><p></p><p>Om jag inte uttryckte mig klart tidigare, låt mig då klargöra. Vad jag jag ville förmedla var att jag less på vart denna enparti stat har lämnat oss. Med ett bidragssystem som är helt ur proportion! Jag sympatiserar med grundtanken, att de som vill men inte kan (pga sjukdom eller har något annat legitimt skäl) ska kunna få hjälp. Tyvärr så är det inte längre bara dessa som får bidrag, en allt större andel slappa ambitionslösa individer fuskar till sig bidrag så de kan sitta på ett fik eller kolla på dokusåpor hela dagarna. </p><p></p><p>till Palmqvist>> upplysning: det är inte på de rödas hemsidor och forum man går in och "beklagar sig" på, om man är trött på dagens system. Dags för maktskifte!</p><p></p><p>till deza>> får jag rekommendera en bok som heter Vår Ekonomi skriven av SEB:s chefsekonom Klas Eklund tidigare professor på Handelshögskolan Stockholm.</p><p></p><p>/Tack för ordet!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="NEW, post: 88746, member: 16063"] bäste herr Dave Spruces beakta frasen "Dags att premiera människor med ambition som kan driva det här landet framåt och sluta dalta med fuskarna." ur mitt tidigare inlägg. Tycker du fortfarande att du ställde en intelligent fråga? Om jag inte uttryckte mig klart tidigare, låt mig då klargöra. Vad jag jag ville förmedla var att jag less på vart denna enparti stat har lämnat oss. Med ett bidragssystem som är helt ur proportion! Jag sympatiserar med grundtanken, att de som vill men inte kan (pga sjukdom eller har något annat legitimt skäl) ska kunna få hjälp. Tyvärr så är det inte längre bara dessa som får bidrag, en allt större andel slappa ambitionslösa individer fuskar till sig bidrag så de kan sitta på ett fik eller kolla på dokusåpor hela dagarna. till Palmqvist>> upplysning: det är inte på de rödas hemsidor och forum man går in och "beklagar sig" på, om man är trött på dagens system. Dags för maktskifte! till deza>> får jag rekommendera en bok som heter Vår Ekonomi skriven av SEB:s chefsekonom Klas Eklund tidigare professor på Handelshögskolan Stockholm. /Tack för ordet! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
a-kassa i utlandet
Tillbaka
Topp