Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Aaah - Czar! Längdval!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 832268" data-attributes="member: 46762"><p>Till att börja med, jag har bara åkt 190 i Stryn på sommaren. 75kg. Kändes som mina Lotus 120, bara tyngre. Fetlike m.a.o!</p><p></p><p>På ett sätt förstår jag varför folk gillar 182, men samtidigt ändå inte... Den faktiskta längden (cm från golvet) är snarare 178.5-179. Det är KORT. 190 är typ 188 irl. Lägg sedan till twintip i ekvationen...</p><p></p><p>190 är fortfarande en mjuk och lättjobbad skida och med din bakgrund (syftar inte till skadorna) ska det mycket till för att du tycker att denna skidan blir jobbig. Över huvud taget!</p><p></p><p>Om du är en jibber som vill kunna slänga 540's eller vill ha en riktigt lättjobbad och smidig skida i Ramis snårigaste björkskog, då tar du 182. Om du bara har lätt häng på brallorna för att det faktiskt är skönt och kan driva skidorna mellan björkarna, ja då kör du 190.</p><p></p><p>Allting talar för 190!</p><p></p><p>Btw, du har skrivit 192 i nedre delen av inlägget, Rocker2'an har inte kommit än... ;-)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 832268, member: 46762"] Till att börja med, jag har bara åkt 190 i Stryn på sommaren. 75kg. Kändes som mina Lotus 120, bara tyngre. Fetlike m.a.o! På ett sätt förstår jag varför folk gillar 182, men samtidigt ändå inte... Den faktiskta längden (cm från golvet) är snarare 178.5-179. Det är KORT. 190 är typ 188 irl. Lägg sedan till twintip i ekvationen... 190 är fortfarande en mjuk och lättjobbad skida och med din bakgrund (syftar inte till skadorna) ska det mycket till för att du tycker att denna skidan blir jobbig. Över huvud taget! Om du är en jibber som vill kunna slänga 540's eller vill ha en riktigt lättjobbad och smidig skida i Ramis snårigaste björkskog, då tar du 182. Om du bara har lätt häng på brallorna för att det faktiskt är skönt och kan driva skidorna mellan björkarna, ja då kör du 190. Allting talar för 190! Btw, du har skrivit 192 i nedre delen av inlägget, Rocker2'an har inte kommit än... ;-) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Aaah - Czar! Längdval!
Tillbaka
Topp