Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
ABS-patron konfiskerad på flyget, hjälp, tips på hur man flyger me ABS
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Piglet55" data-source="post: 1035215" data-attributes="member: 35223"><p>1. Jag tycker fortfarande att "containing" är tämligen glasklart. Sist jag kollade översättningen så betydde det innehållande men det kanske har förändrats på sistånde? Jag hade möjligen kunna förstå en viss upprördhet om man i det incheckade bagaget lagt cylindern ovanpå ryggsäcken (dvs utanför ryggsäcken) tillsammans med dokumentation för att underlätta en kontroll. Men att ha en del i handbagaget och en del i det incheckade är ju att be om problem med gällande regler. </p><p></p><p>2. Som jag skrev ovan så hur ska flygplatspersonalen veta att den patronen som finns i ditt incheckade bagage är den enda ? Eller att du faktiskt har med dig en ryggsäck. Enligt reglerna så får du ju ej flyga med endast en patron utan undantaget som finns från reglerna är en ryggsäck med patron. </p><p></p><p>3. Att flygbolagen och säkerhetspersonalen är väldigt dåligt informerade/utbildade på vad som gäller kan vi nog alla hålla med om. Det gäller ju dock inte bara rörande lavinryggsäckar. Många är vi som försöker förstå vad ett multiskidfodral är (GÅR det att få i 2 par skidor, heter fodralet multi eller har det hjul osv) eller kanske vad det kommer att kosta för att få med sig sina skidor osv. Uppenbarligen så flyger ju dock folk med dem ändå vilket gör att dom inte direkt behöver anstränga sig för att uppnå en förändring på denna punkt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Piglet55, post: 1035215, member: 35223"] 1. Jag tycker fortfarande att "containing" är tämligen glasklart. Sist jag kollade översättningen så betydde det innehållande men det kanske har förändrats på sistånde? Jag hade möjligen kunna förstå en viss upprördhet om man i det incheckade bagaget lagt cylindern ovanpå ryggsäcken (dvs utanför ryggsäcken) tillsammans med dokumentation för att underlätta en kontroll. Men att ha en del i handbagaget och en del i det incheckade är ju att be om problem med gällande regler. 2. Som jag skrev ovan så hur ska flygplatspersonalen veta att den patronen som finns i ditt incheckade bagage är den enda ? Eller att du faktiskt har med dig en ryggsäck. Enligt reglerna så får du ju ej flyga med endast en patron utan undantaget som finns från reglerna är en ryggsäck med patron. 3. Att flygbolagen och säkerhetspersonalen är väldigt dåligt informerade/utbildade på vad som gäller kan vi nog alla hålla med om. Det gäller ju dock inte bara rörande lavinryggsäckar. Många är vi som försöker förstå vad ett multiskidfodral är (GÅR det att få i 2 par skidor, heter fodralet multi eller har det hjul osv) eller kanske vad det kommer att kosta för att få med sig sina skidor osv. Uppenbarligen så flyger ju dock folk med dem ändå vilket gör att dom inte direkt behöver anstränga sig för att uppnå en förändring på denna punkt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
ABS-patron konfiskerad på flyget, hjälp, tips på hur man flyger me ABS
Tillbaka
Topp