Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
ABS-patron konfiskerad på flyget, hjälp, tips på hur man flyger me ABS
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Piglet55" data-source="post: 1035380" data-attributes="member: 35223"><p>Dock så står det ju tydligt att i TABLE 2.3.A att lavinryggsäck är både tillåten som handbagage (carry-on) eller som checkat bagage. Jag köper dock din poäng att ABS skriver "check in" vilket man vanligen inte gör med ett handbagage. </p><p>Det enda "packed" jag hittar i IATA regler säger ju att ryggsäcken ska vara packad så att den inte KAN utlösas oavsiktligt. Min tolkning är att det är därför mammut rekommenderar att patronen ska skruvas bort. </p><p></p><p></p><p>Baserat på detta så verkar det alltså så att ABS rekommenderar sina användare att checka in ryggsäcken medans Mammut rekommenderar dess användare att ha den som handbagage. Eller är det jag som tolkar för mkt in i ABS text ? Observerar att IATA anger båda alternativen som godkända.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Piglet55, post: 1035380, member: 35223"] Dock så står det ju tydligt att i TABLE 2.3.A att lavinryggsäck är både tillåten som handbagage (carry-on) eller som checkat bagage. Jag köper dock din poäng att ABS skriver "check in" vilket man vanligen inte gör med ett handbagage. Det enda "packed" jag hittar i IATA regler säger ju att ryggsäcken ska vara packad så att den inte KAN utlösas oavsiktligt. Min tolkning är att det är därför mammut rekommenderar att patronen ska skruvas bort. [b][/b] Baserat på detta så verkar det alltså så att ABS rekommenderar sina användare att checka in ryggsäcken medans Mammut rekommenderar dess användare att ha den som handbagage. Eller är det jag som tolkar för mkt in i ABS text ? Observerar att IATA anger båda alternativen som godkända. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
ABS-patron konfiskerad på flyget, hjälp, tips på hur man flyger me ABS
Tillbaka
Topp