Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
ABS-patron konfiskerad på flyget, hjälp, tips på hur man flyger me ABS
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MacL3an" data-source="post: 1035390" data-attributes="member: 57021"><p>jag har också gjort en hel del 'research' i ämnet och nyss flyget genom Kanada, Japan och Europa med min Mammut-rygga. </p><p></p><p>något jag tycker värt att påpeka, och som kan vara en av orsakerna till förvirringen, är att texten tycks nyligen ha ändrats. så här stod det förut:</p><p></p><p>Alltså inget vad jag kan se om att man väskan måste "innehålla" patronen?</p><p></p><p>Men i de senaste versionen jag hittat (2013) står det:</p><p></p><p>Här kan man ju tolka "containing" som att patronen måste vara inuti, men det känns inte helt glasklart.</p><p></p><p>Enligt min erfarenhet är det bästa att alltid kontakta flygbolaget innan via e-post och fråga hur man ska göra och sedan ha med en utskriven kopia av deras godkännande. Se även till att göra detta på engelska och inte svenska, ett misstag jag gjort. Jag har också alltid med mig två kopior av IATA-pappret, en på mig och en som jag lägger i väskan (jag har alltid checkat in den). Det konstiga är att säkerhetsvakterna alltid "godkänner" detta papper, trots att jag skulle kunna ha hittat på det själv!? De borde ju kika i sina egna tabeller...</p><p></p><p>Hela denna diskussion visar ju hur skönt det kommer bli när BD JetForce äntligen släpps. Då hoppas jag det blir slut på allt detta krångel.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MacL3an, post: 1035390, member: 57021"] jag har också gjort en hel del 'research' i ämnet och nyss flyget genom Kanada, Japan och Europa med min Mammut-rygga. något jag tycker värt att påpeka, och som kan vara en av orsakerna till förvirringen, är att texten tycks nyligen ha ändrats. så här stod det förut: Alltså inget vad jag kan se om att man väskan måste "innehålla" patronen? Men i de senaste versionen jag hittat (2013) står det: Här kan man ju tolka "containing" som att patronen måste vara inuti, men det känns inte helt glasklart. Enligt min erfarenhet är det bästa att alltid kontakta flygbolaget innan via e-post och fråga hur man ska göra och sedan ha med en utskriven kopia av deras godkännande. Se även till att göra detta på engelska och inte svenska, ett misstag jag gjort. Jag har också alltid med mig två kopior av IATA-pappret, en på mig och en som jag lägger i väskan (jag har alltid checkat in den). Det konstiga är att säkerhetsvakterna alltid "godkänner" detta papper, trots att jag skulle kunna ha hittat på det själv!? De borde ju kika i sina egna tabeller... Hela denna diskussion visar ju hur skönt det kommer bli när BD JetForce äntligen släpps. Då hoppas jag det blir slut på allt detta krångel. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
ABS-patron konfiskerad på flyget, hjälp, tips på hur man flyger me ABS
Tillbaka
Topp