Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
ABS-Ryggsäck
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Annakarinsomfan-många-år-senare" data-source="post: 1253924" data-attributes="member: 181063"><p>Tack. Ja, det är förfärligt. Särskilt för hans fru Katrin och två små tjejer. Martin var en fantastisk människa och en jätteduktig bergsguide. Han hade säg 30 års hands-on erfarenhet av att planera puderåk samt alla utbildningar som finns att uppringa i Österrike (både staatlich gepruft först i Snowboard och sedan skidor, därtill bergsguide utbildning). Att röra sig i bergen är alltid riskabelt, även när man har betalat för guide. Fasansfullt att fem människor omkom, men jag vet att de kände till riskerna. Annars har man inget där att göra, och Martin hade aldrig tagit dem dit. Ibland händer det, så är det. När man anlitar en guide så köper man sig inte en livförsäkring, man köper sig ökad chans att få grym åkning på säkrast möjliga sätt. Eftersom guiderna rör sig i bergen nästan varje dag under säsongen så vet de vart snön är bäst, och vart man har chans till ospårad snö med minimerad risk. Men efter nysnö är risken givetvis högre, både för grym puderåknkng och tragiska olyckor.</p><p>Jag känner med alla som förlorat sina nära, och jag sörjer Martin.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Annakarinsomfan-många-år-senare, post: 1253924, member: 181063"] Tack. Ja, det är förfärligt. Särskilt för hans fru Katrin och två små tjejer. Martin var en fantastisk människa och en jätteduktig bergsguide. Han hade säg 30 års hands-on erfarenhet av att planera puderåk samt alla utbildningar som finns att uppringa i Österrike (både staatlich gepruft först i Snowboard och sedan skidor, därtill bergsguide utbildning). Att röra sig i bergen är alltid riskabelt, även när man har betalat för guide. Fasansfullt att fem människor omkom, men jag vet att de kände till riskerna. Annars har man inget där att göra, och Martin hade aldrig tagit dem dit. Ibland händer det, så är det. När man anlitar en guide så köper man sig inte en livförsäkring, man köper sig ökad chans att få grym åkning på säkrast möjliga sätt. Eftersom guiderna rör sig i bergen nästan varje dag under säsongen så vet de vart snön är bäst, och vart man har chans till ospårad snö med minimerad risk. Men efter nysnö är risken givetvis högre, både för grym puderåknkng och tragiska olyckor. Jag känner med alla som förlorat sina nära, och jag sörjer Martin. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
ABS-Ryggsäck
Tillbaka
Topp