Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
ABS-ryggsäck
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1022922" data-attributes="member: 80520"><p>Mammuts RAS/PAS är bra ryggor (det är det som är snowpulse nu för tiden), men är ett annat system än ABS. BCA har också bra ryggor, men är ett annat system och ballongen är inte flyttbar. Till ABS vario-system har Dakine och Evoc mfl släppt zip-on enheter som verkar kunna bli riktigt bra. Ortovox (MASS kallas det tror jag) har ett eget system, som använder ABS ballonger och är flyttbart mellan säckar som använder MASS-systemet, men inte fungerar med ABS Vario och Ortovox brukar göra riktigt bra ryggsäckar.</p><p></p><p>Man kan väl sammanfatta med att det är lite av en djungel, och vilka säckar som jag skulle rekommendera beror väldigt mycket på vad du har för krav (pris/packutrymme/flyttbart ballongsystem eller ej etc) och sedan vilken som passar bra på din egna rygg. På det stora hela dock tycker jag du ska undvika ABS egna vario-zipons, som ryggsäckar är de verkligen inte mycket att hurra för. Nästan alla alternativ (oavsett du väljer annan lösning eller bara annan zipon-enhet) är (ryggsäcksmässigt) bättre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1022922, member: 80520"] Mammuts RAS/PAS är bra ryggor (det är det som är snowpulse nu för tiden), men är ett annat system än ABS. BCA har också bra ryggor, men är ett annat system och ballongen är inte flyttbar. Till ABS vario-system har Dakine och Evoc mfl släppt zip-on enheter som verkar kunna bli riktigt bra. Ortovox (MASS kallas det tror jag) har ett eget system, som använder ABS ballonger och är flyttbart mellan säckar som använder MASS-systemet, men inte fungerar med ABS Vario och Ortovox brukar göra riktigt bra ryggsäckar. Man kan väl sammanfatta med att det är lite av en djungel, och vilka säckar som jag skulle rekommendera beror väldigt mycket på vad du har för krav (pris/packutrymme/flyttbart ballongsystem eller ej etc) och sedan vilken som passar bra på din egna rygg. På det stora hela dock tycker jag du ska undvika ABS egna vario-zipons, som ryggsäckar är de verkligen inte mycket att hurra för. Nästan alla alternativ (oavsett du väljer annan lösning eller bara annan zipon-enhet) är (ryggsäcksmässigt) bättre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
ABS-ryggsäck
Tillbaka
Topp