Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
ABS Vario 25
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="stoof007" data-source="post: 922279" data-attributes="member: 82892"><p>Blide: Grejen är ju den att 40 literssäcken har A-fäste. Så det ska väl gå, bara det att 25an är lite tunnare. Som sagt, vi får se..</p><p></p><p>Leol70: Ja till vattensäck. Nej till fodrat mindre fack, däremot har den 2 mindre fack, ett i locket och en "safety pocket" i ett av de större facken. Man får med en massa remmar som man kan använda fritt i de många öglor som sitter över hela ryggan. Se bild så förstår du. Den har även specialhållare till EN isyxa även om de på hemsidan säger att den har plats för två (de sa det förut iaf).</p><p></p><p>Andra smarta grejer är hjälmhållaren som ingår. Funkar jättebra det lilla jag har testat den här hemma.</p><p></p><p>Jag har med en fråga. Hur stor är risken att ryggan åker över huvudet i en lavin? Medföljande är nämligen en strap som ska sitta mellan benen. Den är inte skön alls om den bärs tight, går bättre om man har lite slack på remmen.</p><p></p><p>EDIT: Dessutom verkar inte spännet till denna strap vara särskilt hållbart då det är ett litet, klassiskt plastspänne.</p><p></p><p>/Christoffer</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="stoof007, post: 922279, member: 82892"] Blide: Grejen är ju den att 40 literssäcken har A-fäste. Så det ska väl gå, bara det att 25an är lite tunnare. Som sagt, vi får se.. Leol70: Ja till vattensäck. Nej till fodrat mindre fack, däremot har den 2 mindre fack, ett i locket och en "safety pocket" i ett av de större facken. Man får med en massa remmar som man kan använda fritt i de många öglor som sitter över hela ryggan. Se bild så förstår du. Den har även specialhållare till EN isyxa även om de på hemsidan säger att den har plats för två (de sa det förut iaf). Andra smarta grejer är hjälmhållaren som ingår. Funkar jättebra det lilla jag har testat den här hemma. Jag har med en fråga. Hur stor är risken att ryggan åker över huvudet i en lavin? Medföljande är nämligen en strap som ska sitta mellan benen. Den är inte skön alls om den bärs tight, går bättre om man har lite slack på remmen. EDIT: Dessutom verkar inte spännet till denna strap vara särskilt hållbart då det är ett litet, klassiskt plastspänne. /Christoffer [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
ABS Vario 25
Tillbaka
Topp