Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
ABS Varioline / ABS-system i andra ryggsäckar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Deleted member 28131" data-source="post: 397682"><p>Skaffade mig en ABS vario 30l ryggsäck inför denna säsongen. Har inte hunnit åka med den ännu dock. Har gjort "test-utlösningen" vilket fungerade kanon, ballongerna är fullt uppblåsta (hårda) på 2-3sek. Ompackningen är väldigt enkel. Tycker ryggsäcken känns oerhört genomtänkt och att den håller hög kvalitet i såväl ballongerna som själva ryggsäcksdelen. Finns 2 (ett inner/ytter) topplock, och en "avdelning" inne i det stora facket. </p><p>Sedan måste jag säga att snacket om att tyngden är en sån stor nackdel är överdrivet. Upplever inte ryggsäcken tung, klart den är ju 1-1.5kg tyngre än min gamla men det är det ju helt klart värt. Man får även 4års garanti på ryggsäcken efter "test-utlösningen", kanske är skitsamma egentligen om den nu inte skulle lösa ut när det behövs...</p><p></p><p>Nackdelara är ju givetvis priset. Jag fick betala runt 7000kr hos vår käre Conrad, vilket svider en del. Men står man över de nya laggen för säsongen så är det inte mkt pengar man behöver lägga till. </p><p>Sedan kostar den en del att fylla på/byta ut tuberna då de måste skickas in, och i dagsläget verkar det inte finnas någon återförsäljare än tyskland.</p><p></p><p>Visst, priset kommer högst troligt sjunka inom de närmsta åren. Men har ni råd att vänta? Detta är den enda lavinutrustning som jag faktiskt vet jag kommer att använda eftersom det är en grym ryggsäck.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Deleted member 28131, post: 397682"] Skaffade mig en ABS vario 30l ryggsäck inför denna säsongen. Har inte hunnit åka med den ännu dock. Har gjort "test-utlösningen" vilket fungerade kanon, ballongerna är fullt uppblåsta (hårda) på 2-3sek. Ompackningen är väldigt enkel. Tycker ryggsäcken känns oerhört genomtänkt och att den håller hög kvalitet i såväl ballongerna som själva ryggsäcksdelen. Finns 2 (ett inner/ytter) topplock, och en "avdelning" inne i det stora facket. Sedan måste jag säga att snacket om att tyngden är en sån stor nackdel är överdrivet. Upplever inte ryggsäcken tung, klart den är ju 1-1.5kg tyngre än min gamla men det är det ju helt klart värt. Man får även 4års garanti på ryggsäcken efter "test-utlösningen", kanske är skitsamma egentligen om den nu inte skulle lösa ut när det behövs... Nackdelara är ju givetvis priset. Jag fick betala runt 7000kr hos vår käre Conrad, vilket svider en del. Men står man över de nya laggen för säsongen så är det inte mkt pengar man behöver lägga till. Sedan kostar den en del att fylla på/byta ut tuberna då de måste skickas in, och i dagsläget verkar det inte finnas någon återförsäljare än tyskland. Visst, priset kommer högst troligt sjunka inom de närmsta åren. Men har ni råd att vänta? Detta är den enda lavinutrustning som jag faktiskt vet jag kommer att använda eftersom det är en grym ryggsäck. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
ABS Varioline / ABS-system i andra ryggsäckar
Tillbaka
Topp