Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
ABS Varioline / ABS-system i andra ryggsäckar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LawndartGustav" data-source="post: 448534" data-attributes="member: 14475"><p>Om ni tänker på funktionen av ABS vs snowpulse kan ju snowpulse slänga sig i väggen enligt mig !</p><p>Sen så köpte jag en vario30 i vintras så e väl inte helt opartisk men skulle köpa en avalung istället för en snowpulse iaf...</p><p></p><p>ABS är utvecklad för att du ska hamna på toppen av lavinen och därmed inte kvävas och förhoppningsvis inte träffa alla stenar och skit under. Sen är det ju bara att hoppas på att du slipper att spolas utför klippor eller in i en skog =)</p><p></p><p>Snowpulse är utvecklad för att skydda dig, luftkudden kommer inte på något sätt hjälpa dig att komma högt upp i lavinen mer än genom ren volym vilket jag tvivlar på skulle fungera, sen så blir det istället att man man kvävs istället med så mkt kudde runtomkring sig, ungefär som en integralhjälm gör när du hamnar under snön...</p><p></p><p>Nån som vet någe annat ?</p><p>/G</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LawndartGustav, post: 448534, member: 14475"] Om ni tänker på funktionen av ABS vs snowpulse kan ju snowpulse slänga sig i väggen enligt mig ! Sen så köpte jag en vario30 i vintras så e väl inte helt opartisk men skulle köpa en avalung istället för en snowpulse iaf... ABS är utvecklad för att du ska hamna på toppen av lavinen och därmed inte kvävas och förhoppningsvis inte träffa alla stenar och skit under. Sen är det ju bara att hoppas på att du slipper att spolas utför klippor eller in i en skog =) Snowpulse är utvecklad för att skydda dig, luftkudden kommer inte på något sätt hjälpa dig att komma högt upp i lavinen mer än genom ren volym vilket jag tvivlar på skulle fungera, sen så blir det istället att man man kvävs istället med så mkt kudde runtomkring sig, ungefär som en integralhjälm gör när du hamnar under snön... Nån som vet någe annat ? /G [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
ABS Varioline / ABS-system i andra ryggsäckar
Tillbaka
Topp