Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Absolut nybörjare i Åre - hur göra?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pd" data-source="post: 1328830" data-attributes="member: 161297"><p>+1 på den! Privatlektion är dyrast, men klart effektivast.</p><p></p><p>Men hjälp honom med allt praktiskt som ni kan komma på. Att alla prylar kommer på och med, ski straps som håller ihop skidorna, låna ut era goggles när hans immar igen, visa hur han kommer i pjäxorna, bär hans skidor osv. Det är så mycket som är fullständigt självklart när man åkt mycket men som antingen är lätt att glömma bort eller som är tokjobbigt när man är ny. Bara att gå i pjäxor var galet tungt minns jag.</p><p></p><p>Turas om att åka med honom och räkna med att hålla er i de enklaste backarna. Visst är det kul att åka runt i hela systemet, men jag har sett alldeles för många kompisar och partners som med goda intentioner släpas runt i backar som de inte är bekväma med. Det kommer fler resor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pd, post: 1328830, member: 161297"] +1 på den! Privatlektion är dyrast, men klart effektivast. Men hjälp honom med allt praktiskt som ni kan komma på. Att alla prylar kommer på och med, ski straps som håller ihop skidorna, låna ut era goggles när hans immar igen, visa hur han kommer i pjäxorna, bär hans skidor osv. Det är så mycket som är fullständigt självklart när man åkt mycket men som antingen är lätt att glömma bort eller som är tokjobbigt när man är ny. Bara att gå i pjäxor var galet tungt minns jag. Turas om att åka med honom och räkna med att hålla er i de enklaste backarna. Visst är det kul att åka runt i hela systemet, men jag har sett alldeles för många kompisar och partners som med goda intentioner släpas runt i backar som de inte är bekväma med. Det kommer fler resor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Absolut nybörjare i Åre - hur göra?
Tillbaka
Topp