Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Active Ski? Flipp/Flopp?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Korsbandet" data-source="post: 914859" data-attributes="member: 101321"><p>Jag håller med om att ordet "Guide" missbrukas ibland eller snarare misstolkas. När jag åkte med Active Ski (till Andermatt) så ingick ingen tur med Bergsguide. Däremot guidade reseledaren resenärerna i skidsystemen, det är det som reseguide innebär. Men det är ju långt ifrån ett offpistäventyr med en bergsguide. Vi bokade dock en bergsguide via Active ski. Det var en lokal förmåga som tyvärr var dryg och ointresserad av att göra det till en minnesvärd upplevelse för oss resenärer. Det kan man dock inte ska lasta Active ski för, då det var en av många guider som arbetade för den lokala firman. Har även åkt med Xtravel (till Alagna) och det är samma sak som gäller där, reseguide är inte bergsguide. </p><p></p><p>I år åker jag med Julien Turin och Alpint äventyr. Julien är inte certifierad bergsguide vad jag vet, men tror han e klart mer kompetent och mer av en egentlig guide, med mycket hög kompetens om lavinkunskap (har lyssnat på en av hans föreläsningar) och verkar ha oslagbar lokalkännedom. Kolla in hans hemsida (länk), jag har iallafall fått ett mycket gott intryck, tror det är precis vad jag söker, till rätt pris. Tror att fler på detta forum kan tycka samma sak. Annars är ju Mountain Guide jäkligt seriösa och har mycket attraktiva resor, dock till ett högre pris...</p><p></p><p><a href="http://www.julienturin.com/om-mig.html" target="_blank">http://www.julienturin.com/om-mig.html</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Korsbandet, post: 914859, member: 101321"] Jag håller med om att ordet "Guide" missbrukas ibland eller snarare misstolkas. När jag åkte med Active Ski (till Andermatt) så ingick ingen tur med Bergsguide. Däremot guidade reseledaren resenärerna i skidsystemen, det är det som reseguide innebär. Men det är ju långt ifrån ett offpistäventyr med en bergsguide. Vi bokade dock en bergsguide via Active ski. Det var en lokal förmåga som tyvärr var dryg och ointresserad av att göra det till en minnesvärd upplevelse för oss resenärer. Det kan man dock inte ska lasta Active ski för, då det var en av många guider som arbetade för den lokala firman. Har även åkt med Xtravel (till Alagna) och det är samma sak som gäller där, reseguide är inte bergsguide. I år åker jag med Julien Turin och Alpint äventyr. Julien är inte certifierad bergsguide vad jag vet, men tror han e klart mer kompetent och mer av en egentlig guide, med mycket hög kompetens om lavinkunskap (har lyssnat på en av hans föreläsningar) och verkar ha oslagbar lokalkännedom. Kolla in hans hemsida (länk), jag har iallafall fått ett mycket gott intryck, tror det är precis vad jag söker, till rätt pris. Tror att fler på detta forum kan tycka samma sak. Annars är ju Mountain Guide jäkligt seriösa och har mycket attraktiva resor, dock till ett högre pris... [URL]http://www.julienturin.com/om-mig.html[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Active Ski? Flipp/Flopp?
Tillbaka
Topp