Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Affärer från usa
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="linder" data-source="post: 364241" data-attributes="member: 58560"><p>Men snälla ... vadå att dollarn är svag? </p><p></p><p>Om den nu ligger i 6.5kr mot kanske normala 7.0kr och han köper en tröja för säg $400 inkl frakt...</p><p></p><p>Då kostar det alltså 3650kr ist för 3920kr ... 300kr är ju rätt stor skillnad har jag hört >_></p><p></p><p>7/6.5= <strong>7,14%</strong></p><p></p><p>Den "rabbaten" på 7.14% är ju självklart det som avgör att man köper från usa...</p><p></p><p>Som ni ser i mitt inlägg över så måste det vara sjukt mycket billigare för att man ska tjäna nått på att köpa ifrån USA om man jämför mot EU...</p><p></p><p>Tex: Om man har 2000kr att köpa kläder...</p><p><strong>Europa</strong></p><p>kläder: 1800kr</p><p>frakt: ~200kr</p><p>-----------------</p><p>totalt: 2000kr</p><p></p><p><strong>USA</strong></p><p>kläder: 910kr / $140</p><p>frakt: 520kr / ~$80</p><p>tull&moms: 570kr / $88</p><p>---------------------------</p><p>totalt: 2000kr</p><p></p><p>Ni får gärna posta varför man/ni just vill/ska köpa/köper från usa i denna tråden eller i min gb för jag är grymt sugen på att veta vad det är som lockar så mycket där borta som jag har missat...</p><p></p><p>/linder</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="linder, post: 364241, member: 58560"] Men snälla ... vadå att dollarn är svag? Om den nu ligger i 6.5kr mot kanske normala 7.0kr och han köper en tröja för säg $400 inkl frakt... Då kostar det alltså 3650kr ist för 3920kr ... 300kr är ju rätt stor skillnad har jag hört >_> 7/6.5= [b]7,14%[/b] Den "rabbaten" på 7.14% är ju självklart det som avgör att man köper från usa... Som ni ser i mitt inlägg över så måste det vara sjukt mycket billigare för att man ska tjäna nått på att köpa ifrån USA om man jämför mot EU... Tex: Om man har 2000kr att köpa kläder... [b]Europa[/b] kläder: 1800kr frakt: ~200kr ----------------- totalt: 2000kr [b]USA[/b] kläder: 910kr / $140 frakt: 520kr / ~$80 tull&moms: 570kr / $88 --------------------------- totalt: 2000kr Ni får gärna posta varför man/ni just vill/ska köpa/köper från usa i denna tråden eller i min gb för jag är grymt sugen på att veta vad det är som lockar så mycket där borta som jag har missat... /linder [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Affärer från usa
Tillbaka
Topp