Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
affich
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mitch_Buchannon" data-source="post: 51758" data-attributes="member: 14261"><p>Det var någon som undrade</p><p>Det är inga problem att göra afficher av småbild. Lämna bara in </p><p>dom på proffscaning (yfo, ptab m.m. ca 600<img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":-)" title="Smile :-)" data-smilie="1"data-shortname=":-)" /> Dom kan scana upp </p><p>till 11000dpi i trumscaner vilket räcker till en 300dpi eller 150linjers </p><p>rasterutskrift på 70*100cm ska du ha en större bild minskar du </p><p>rasterantalet vilket är obetydligt när bilderna är så stora. Däremot </p><p>kan man föredra mellanformat när det gäller kvalite. Tänk bara på </p><p>det att du kommer aldrig (idag) över två bilder i sec. Och du har en </p><p>lins-"förminskning" dvs en 80mm är som en 50mm, en 200mm är </p><p>som en 120mm, 45mm som en 28mm. Med andra ord det kan bli </p><p>dyrt. Och ska du ha en zoom så kan du inte räkna med så kul </p><p>bländare.</p><p>Eller vad tycker ni?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mitch_Buchannon, post: 51758, member: 14261"] Det var någon som undrade Det är inga problem att göra afficher av småbild. Lämna bara in dom på proffscaning (yfo, ptab m.m. ca 600:-) Dom kan scana upp till 11000dpi i trumscaner vilket räcker till en 300dpi eller 150linjers rasterutskrift på 70*100cm ska du ha en större bild minskar du rasterantalet vilket är obetydligt när bilderna är så stora. Däremot kan man föredra mellanformat när det gäller kvalite. Tänk bara på det att du kommer aldrig (idag) över två bilder i sec. Och du har en lins-"förminskning" dvs en 80mm är som en 50mm, en 200mm är som en 120mm, 45mm som en 28mm. Med andra ord det kan bli dyrt. Och ska du ha en zoom så kan du inte räkna med så kul bländare. Eller vad tycker ni? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
affich
Tillbaka
Topp