Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
Aggressive inlines till nybörjare, hjälp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 440395" data-attributes="member: 33485"><p>Börja med lite enklare snurrar som 180 och 360 i luften.. Vad det gäller railandet så förelår jag frontsides (precis som man railar på skidor) och soulgrind. Soulgrind är när höger/vänster fot (beroende på vilket känns mest naturligt) ligger jäms med räcket (på längden) och vilar på soulplaten (den plastplatta som är på sulan av själva skon, på utsidan av skenorna) och vänster fot är placerad framför "soulfoten" i 90 graders vinkel, alltså på blocket mitt under foten som du använder för frontsides. Fötterna kommer alltså vara placerade som ett "T". Från soul/frontside är det lätt att lära sig en hel hög med andra trick och kombinationer. När du har koll på olika trick där man använder soulplatesen så är det dags att lära sig topside och farside, precis samma trick som på soulplatesen fast istället för att vila på soulplatesen så är det skenan som vilar på räcket, man vrider alltså foten över/förbi räcket... Kika på grindhouse.de osv, där finns tricktips</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 440395, member: 33485"] Börja med lite enklare snurrar som 180 och 360 i luften.. Vad det gäller railandet så förelår jag frontsides (precis som man railar på skidor) och soulgrind. Soulgrind är när höger/vänster fot (beroende på vilket känns mest naturligt) ligger jäms med räcket (på längden) och vilar på soulplaten (den plastplatta som är på sulan av själva skon, på utsidan av skenorna) och vänster fot är placerad framför "soulfoten" i 90 graders vinkel, alltså på blocket mitt under foten som du använder för frontsides. Fötterna kommer alltså vara placerade som ett "T". Från soul/frontside är det lätt att lära sig en hel hög med andra trick och kombinationer. När du har koll på olika trick där man använder soulplatesen så är det dags att lära sig topside och farside, precis samma trick som på soulplatesen fast istället för att vila på soulplatesen så är det skenan som vilar på räcket, man vrider alltså foten över/förbi räcket... Kika på grindhouse.de osv, där finns tricktips [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
Aggressive inlines till nybörjare, hjälp!
Tillbaka
Topp