Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Videoklipp
Ahmed Dadadali och Wallish
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AndreasOlofsson" data-source="post: 417193" data-attributes="member: 34875"><p>För att göra en poäng så vore det ju en fördel om man visste vad man pratar om.. </p><p></p><p>1. Ingen har jämfört dessa åkare med Jon, Simon, TJ osv innan du tog upp det?</p><p></p><p>2. Vad har dubblar att göra med om man är, som du kallar det, ett "riktigt" proffs? Finns ingen som helst anknytning. Och om det så nu var fallet, vad har TJ för dubbla? Vilka dubblar "behärskar" Håtveit? Han har gjort dubbel flat o kangie vid enstaka tillfällen.. Vilka dubblar "behärskar" Dumont? Han kan dubbel front, och har gjort front till misty5 (7) vid ytterst få tillfällen. Men att hucka en dubbel utan grab nån gång då o då kanske e att "behärska"? </p><p></p><p>3. Att Wallish ramlade sitt första åk i X-games slopestyle missade jag tyvärr. Kanske beror på att han inte var inbjuden, och därmed inte var med. Vad vet jag.. Dumont körde inte heller slopesyle i år, om än pga andra anledningar. Sammy kvalade inte ens vidare till final. Fast nu vet ju inte jag vad vilka kriterier man måste uppfylla för att vara ett "riktigt" proffs..</p><p></p><p>4. Sen blir det ju lite knepigt, om man som Jacob Wester, "behärskar" dubblar bättre än de flesta, men inte tar någon pallplats i varken X-games eller US-open. Han gör det ju väldigt svårt för oss att bestämma om han är ett "riktigt" proffs eller inte. Hade varit mycket lättare om han knep en pallplats, så vi kunde veta med säkerhet att han faktiskt är ett "riktigt" proffs.</p><p></p><p>5. Men du har ju faktiskt en bra poäng i ditt inlägg. Att alla får ju tycka som man vill. För min del så skiter jag fullständigt i tävlingsresultat, och när det kommer till kreativitet så tar de här grabbarna faktiskt i stort sett alla av dig så kallade "riktiga" proffsen. Något som jag personligen tycker bättre om än de största hoppen och de största snurrarna. Även om jag tycker om det också.</p><p></p><p>6. Jag undrar även vad du i ditt följande inlägg menar med att de flesta "riktiga" proffsen är mer all-round? Kan personligen inte komma på något som tyder på detta. Och vad menar du med att titta på helheten?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AndreasOlofsson, post: 417193, member: 34875"] För att göra en poäng så vore det ju en fördel om man visste vad man pratar om.. 1. Ingen har jämfört dessa åkare med Jon, Simon, TJ osv innan du tog upp det? 2. Vad har dubblar att göra med om man är, som du kallar det, ett "riktigt" proffs? Finns ingen som helst anknytning. Och om det så nu var fallet, vad har TJ för dubbla? Vilka dubblar "behärskar" Håtveit? Han har gjort dubbel flat o kangie vid enstaka tillfällen.. Vilka dubblar "behärskar" Dumont? Han kan dubbel front, och har gjort front till misty5 (7) vid ytterst få tillfällen. Men att hucka en dubbel utan grab nån gång då o då kanske e att "behärska"? 3. Att Wallish ramlade sitt första åk i X-games slopestyle missade jag tyvärr. Kanske beror på att han inte var inbjuden, och därmed inte var med. Vad vet jag.. Dumont körde inte heller slopesyle i år, om än pga andra anledningar. Sammy kvalade inte ens vidare till final. Fast nu vet ju inte jag vad vilka kriterier man måste uppfylla för att vara ett "riktigt" proffs.. 4. Sen blir det ju lite knepigt, om man som Jacob Wester, "behärskar" dubblar bättre än de flesta, men inte tar någon pallplats i varken X-games eller US-open. Han gör det ju väldigt svårt för oss att bestämma om han är ett "riktigt" proffs eller inte. Hade varit mycket lättare om han knep en pallplats, så vi kunde veta med säkerhet att han faktiskt är ett "riktigt" proffs. 5. Men du har ju faktiskt en bra poäng i ditt inlägg. Att alla får ju tycka som man vill. För min del så skiter jag fullständigt i tävlingsresultat, och när det kommer till kreativitet så tar de här grabbarna faktiskt i stort sett alla av dig så kallade "riktiga" proffsen. Något som jag personligen tycker bättre om än de största hoppen och de största snurrarna. Även om jag tycker om det också. 6. Jag undrar även vad du i ditt följande inlägg menar med att de flesta "riktiga" proffsen är mer all-round? Kan personligen inte komma på något som tyder på detta. Och vad menar du med att titta på helheten? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Videoklipp
Ahmed Dadadali och Wallish
Tillbaka
Topp