Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
airbag (abs) - på flyget?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pallmie" data-source="post: 1027755" data-attributes="member: 118964"><p>Chattade med SAS tidigare och de skrev följande: </p><p></p><p>Du chattar med Jesper</p><p>- Hur kan jag hjälpa till?</p><p>Du skrev: Hej Jesper! Jag ska flyga till Geneve från köpenhamn den 23 dec med flight: (SK0617). Jag tänkte ta med mig en ABS ryggsäck på denna resa, jag har flygit med den tidigare med andra bolag utan problem, så jag tänkte kolla hur ni villl att man ska resa med en sån väska!</p><p>Jesper: Hej! Håller den måtten för ett vanligt baggage?</p><p>Du skrev: Mmmm asså det är är vanlig ryggsäck men så har en inbyggd airbag som man har när man åker skidor!</p><p>Du skrev: Den innehåller 220 ml / 245 ml (Division 2.2) Ar (Argon) / N2 (Nitrogen) med ett tryck på 300 bar.. gjord i stål</p><p>Du skrev: IATA godkänner den men de säger att varje flygbolag kan bestämma!</p><p>Du skrev: Avalanche rescue backpack, one (1) per person, containing a cylinder of compressed gas inDiv. 2.2. May also be equipped with a pyrotechnic trigger mechanism containing less than200 mg net of Div. 1.4S. The backpack must be packed in such a manner that it cannot beaccidentally activated. The airbags within the backpacks must be fitted with pressure reliefvalves.</p><p>Jesper: Måste kolla lite på detta dröj kvar.</p><p>Du skrev: Okej</p><p>Du skrev: <a href="https://www.abs-airbag.com/abs-media/pdf/IATA_table_2013_EN.pdf" target="_blank">https://www.abs-airbag.com/abs-media/pdf/IATA_table_2013_EN.pdf</a></p><p>Du skrev: Där har du länken till IATA Table 2.3.A Provisions for Dangerous Goods Carried by Passengers or Crew(Subsection 2.3</p><p>Jesper: Hej tack för du väntade, det ska gå bra med oss också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pallmie, post: 1027755, member: 118964"] Chattade med SAS tidigare och de skrev följande: Du chattar med Jesper - Hur kan jag hjälpa till? Du skrev: Hej Jesper! Jag ska flyga till Geneve från köpenhamn den 23 dec med flight: (SK0617). Jag tänkte ta med mig en ABS ryggsäck på denna resa, jag har flygit med den tidigare med andra bolag utan problem, så jag tänkte kolla hur ni villl att man ska resa med en sån väska! Jesper: Hej! Håller den måtten för ett vanligt baggage? Du skrev: Mmmm asså det är är vanlig ryggsäck men så har en inbyggd airbag som man har när man åker skidor! Du skrev: Den innehåller 220 ml / 245 ml (Division 2.2) Ar (Argon) / N2 (Nitrogen) med ett tryck på 300 bar.. gjord i stål Du skrev: IATA godkänner den men de säger att varje flygbolag kan bestämma! Du skrev: Avalanche rescue backpack, one (1) per person, containing a cylinder of compressed gas inDiv. 2.2. May also be equipped with a pyrotechnic trigger mechanism containing less than200 mg net of Div. 1.4S. The backpack must be packed in such a manner that it cannot beaccidentally activated. The airbags within the backpacks must be fitted with pressure reliefvalves. Jesper: Måste kolla lite på detta dröj kvar. Du skrev: Okej Du skrev: [URL]https://www.abs-airbag.com/abs-media/pdf/IATA_table_2013_EN.pdf[/URL] Du skrev: Där har du länken till IATA Table 2.3.A Provisions for Dangerous Goods Carried by Passengers or Crew(Subsection 2.3 Jesper: Hej tack för du väntade, det ska gå bra med oss också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
airbag (abs) - på flyget?
Tillbaka
Topp