Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
airbag (abs) - på flyget?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="axlhell" data-source="post: 849670" data-attributes="member: 68425"><p>Flyger ni med SAS är det inga problem, de har godkänt ABS-ryggorna officiellt (ingen aning om Snowpuls osv..), Easyjet fungerar bra det med vad som är VIKTIGT! är att man har med det papper vilket går att skriva ut från ABS hemsida, där det står att ryggan är godkänd att flyga med osv. Utan detta papper är det smått kört... </p><p></p><p>Flög nyligen till Schweitz, SAS ner, inga problem, Easyjet hem inga större problem. Båda gångerna granskade de papperna ordentligt vid incheckning, jag hade då kvävgaspatronen i min "stora väska" och ryggan som handbagage. SAS godkände allt direkt, med Easyjet fick jag checka in mina stora som farligt gods men med hjälp av mitt papper var det inget problem där heller. Däremot fastnade ryggsäcken i säkerhetskontrollen utan patronen i (!) och jag fick förklarar vad det va för mystiska väska men genom att jag hade mitt magiska papper flöt jag igenom den kontrollen utan problem med.</p><p></p><p>Så slutligen, det går att flyga med väskan både om handbagage och incheckad. Vart ni har patronen är upp till er, tror att den skulle kunna gå som handbagage den med, iaf om man lusläser pappret (<a href="http://www.abssystem.com/," target="_blank">http://www.abssystem.com/,</a> finns under kategorin "Facts") men jag har för säkerhets skull checkat in patronen i mitt stora bagage med lyckat resultat 2 ggr.</p><p></p><p>Det är lite meckigt att flyga med en ABS men det går och är helt klart värt det!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="axlhell, post: 849670, member: 68425"] Flyger ni med SAS är det inga problem, de har godkänt ABS-ryggorna officiellt (ingen aning om Snowpuls osv..), Easyjet fungerar bra det med vad som är VIKTIGT! är att man har med det papper vilket går att skriva ut från ABS hemsida, där det står att ryggan är godkänd att flyga med osv. Utan detta papper är det smått kört... Flög nyligen till Schweitz, SAS ner, inga problem, Easyjet hem inga större problem. Båda gångerna granskade de papperna ordentligt vid incheckning, jag hade då kvävgaspatronen i min "stora väska" och ryggan som handbagage. SAS godkände allt direkt, med Easyjet fick jag checka in mina stora som farligt gods men med hjälp av mitt papper var det inget problem där heller. Däremot fastnade ryggsäcken i säkerhetskontrollen utan patronen i (!) och jag fick förklarar vad det va för mystiska väska men genom att jag hade mitt magiska papper flöt jag igenom den kontrollen utan problem med. Så slutligen, det går att flyga med väskan både om handbagage och incheckad. Vart ni har patronen är upp till er, tror att den skulle kunna gå som handbagage den med, iaf om man lusläser pappret ([URL]http://www.abssystem.com/,[/URL] finns under kategorin "Facts") men jag har för säkerhets skull checkat in patronen i mitt stora bagage med lyckat resultat 2 ggr. Det är lite meckigt att flyga med en ABS men det går och är helt klart värt det! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
airbag (abs) - på flyget?
Tillbaka
Topp